Autoren: |
Agata
Janaszczyk
Gdański Uniwersytet Medyczny Krzysztof Sobczak Gdański Uniwersytet Medyczny |
Schlüsselbegriffe: | etyka etyka medyczna prawda kłamstwo |
Veröffentlichungsdatum der gesamten Ausgabe: | 2015 |
Seitenanzahl: | 21 (49-69) |
1. | Arystoteles (1996), Etyka nikomachejska, [w:] tenże, Dzieła wszystkie, t. 5, tłum.D. Gromska, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
2. | Aszyk P. (2010), Etyczne oblicza starożytnej medycyny, Warszawa: WydawnictwoRhetos. |
3. | Brandhorst M. (2011), O prawie do kłamstwa z miłości do ludzi, tłum. M. Marciniak,„Studia z Historii Filozofii” nr 2, s. 89–105. |
4. | Chyrowicz B. (2005), Prawo do nieinformowania, „Diametros”, nr 4, s. 147–150. |
5. | Chudy W. (2003), Filozofia kłamstwa, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Volumen. |
6. | Chudy W. (2007), Społeczeństwo zakłamane. Esej o społeczeństwie i kłamstwie – 1,Warszawa: Oficyna Naukowa. |
7. | Dąmbska I. (1973), Alétheia i aléthes w dialektyce stoickiej na podstawie „AdversusLogicos” Sekstusa Empiryka, [w:] J. Sulowski (red.), Studia z historii semiotyki,t. 2, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. |
8. | Domeracki P. (2009), Deontologia kłamstwa: czego możemy nauczyć się odMacIntyre’a, [w:] W. Zuziak, J. Mysona Byrska (red.), Kłamstwo w życiu„Forum Medycyny Rodzinnej” 2014, nr 6, s. 320–328. |
9. | Fidos Ł. (2013), Przeciw nieuchronności kłamstwa, „Annales UMCS. Philosophia– Sociologia”, nr 28, s. 93–114. |
10. | Fletcher J. (1966), Situation Ethics. The New Morality, Pennsylvania: WestminsterPress. |
11. | Galewicz W. (2005), O argumentach za medycznym kłamstwem, „Diametros”, nr 4,s. 152–158. |
12. | Gałkowski S. (2004), Cnoty i relatywizm. Alasdaira MacIntyre’a próba przekroczenia relatywizmu, „Diametros”, nr 2, s. 1–17. |
13. | Jacórzyński W.R. (1993), Joseph Fletcher i agapizm, czyli: „kochaj i rób, co chcesz”,„Etyka”, nr 26, s. 62–72. |
14. | Kant I. (2002), O domniemanym prawie do kłamstwa z pobudek miłości ludzkiej,tłum. A. Grzeliński, D. Pakalski, „Filo-Sofija”, nr 1, s. 165–169. |
15. | Kant I. (2005), Metafizyka moralności, tłum. E. Nowak, Warszawa: WydawnictwoNaukowe PWN. |
16. | Kodeks Etyki Lekarskiej (tekst jednolity z dnia 2 stycznia 2004 r., zawierający zmianyuchwalone w dniu 20 września 2003 r. przez Nadzwyczajny VII Krajowy ZjazdLekarzy), Warszawa 2004. |
17. | Lazari-Pawłowska I. (1992), Problemy etyki sytuacyjnej, [w:] Etyka. Pisma wybrane,opr. P.J. Smoczyński, Wrocław–Warszawa–Kraków: Zakład Narodowyim. Ossolińskich. |
18. | MacIntyre A. (2009), Etyka i polityka, tłum. A. Chmielewski, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
19. | Pence G. (1998), Teoria cnoty, [w:] P. Singer (red.), Przewodnik po etyce, tłum.P. Łuków, Warszawa: Książka i Wiedza. |
20. | Platon (2003), Państwo, tłum. M. Witwicki, Kęty: Wydawnictwo ANTYK. |
21. | Saja K. (2013), Dlaczego warto budować teorie etyczne?, „Etyka Praktyczna”, http://etykapraktyczna.pl/wpis/2013/02/06/dlaczego-warto-budowac-teorie-etyczne. |
22. | Sobczak K. (2014), Przekazywanie informacji o niekorzystnej diagnozie i rokowaniu,„Forum Medycyny Rodzinnej”, nr 6, s. 320–328. |
23. | Stępnik A. (2013), W sprawie pojęcia kłamstwa, „Edukacja Filozoficzna”, nr 56, |
24. | Szutta N. (2004), Status współczesnej etyki cnót, „Diametros”, nr 2, s. 70–84. |
25. | Xenophon (1967), Apomnemoneumata. Xenophon’s Memorabilia of Socrates,trans. R. Robbins, New York: D. Appleton and Company. |
26. | Zielewska-Rudnicka B. (2009), Filozoficzne oblicza kłamstwa, „Humanistyka i Przyrodoznawstwo”, nr 15, s. 155–163. |