1. | Bauer, G. (2001). Lehrbuch Fussball: Erfolgreiches Training von Technik, Taktik und Kondition. BLV Verlagsgesellschaft mbH. |
2. | Behnke, D.K., Sass, H. (1990). Ziele Aufgaben und Methoden der Fussballausbildung im Schulsport. Korpererziehung, 8–9, 350–353. |
3. | Bergier, J. (1990). Piłka nożna dzieci i młodzieży. Warszawa: AWF. |
4. | Bergier, J. (1998). W poszukiwaniu wyznaczników skuteczności gry w piłkę nożną. Wychowanie Fizyczne i Sport, 2, 81–91. |
5. | Cicirko, L., Syryjczyk, J. (2000). Zarys teorii i praktyki piłki nożnej. Biała Podlaska: Calamus. |
6. | Clemente, F.M., Couceiro, M.S., Martins, F.M.L., Dias, G., Mendes, R. (2013). Interpersonal Dynamics: 1v1 Sub-Phase at Sub-18 Football Players. Journal of Human Kinetics, 36, 179–189. |
7. | Dorna, M., Robakiewicz, R., Dorożała, R. (2015). Rola gier zadaniowych w szkoleniu. Trener, 1, 8–11. |
8. | Duda, H. (2004). EURO’ 2004 – analiza działań ofensywnych najlepszych zespołów. Sport Wyczynowy, 11–12, 9–15. |
9. | Duda, H. (2006). Jak Europa gra w piłkę nożną? Analiza sytuacji bramkowych w ME – Portugalia 2004. Sport Wyczynowy, 5–6, 13–22. |
10. | Fenner, J.S., Iga, J., Unnithan, V. (2016). The evaluation of small-sided games as a talent identification tool in highly trained prepubertal soccer players. J Sports Sci, 34 (20), 1983–1990. |
11. | Gołaszewski, J. (2003). Piłka nożna. Poznań: AWF. |
12. | Hamsun, G., Daniel, J. (2000). Fussball Jugentraining. Hamburg: Rororo Verlag. |
13. | Harwey, G., Dungworth, R. (1999). Szkoła piłki nożnej. Warszawa: Coronei. |
14. | Hill-Haas, S., Coutts, A., Rowsell, G., Dawson, B. (2008). Variability of acute physiological responses and performance profiles of youth soccer players in small-sided games. J Sci Med Sport, 11 (5), 487–490. |
15. | Hill-Haas, S., Coutts, A., Dawson, B., Rowsell, G. (2010). Time-motion characteristics and physiological responses of small-sided games in elite youth players: The influence of player number and rule changes. J Strenght Cond Res, 24 (8), 2149–2156. |
16. | Hill-Haas, S., Dawson, B., Coutts, A., Rowsell, G. (2009). Physiological responses and time-motion characteristics of various smallsided soccer games in youth players. J Sport Sci, 27 (1), 1–8. |
17. | Kapera, R. (1999). Piłka nożna. Warszawa: Estrella. |
18. | Kapera, R., Śledziewski, D. (1997). Piłka nożna. Unifikacja procesu szkolenia dzieci młodzieży. Warszawa: PZPN. |
19. | Kollath, E. (1998). Piłka Nożna. Technika i Taktyka. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Marshal. |
20. | Mallo, J., Navarro, E. (2008). Physical load imposed on soccer players during small-sided training games. J Sport Med Phys Fit, 48 (2), 166–171. |
21. | Martone, D., Giacombbe, M., Capobianco, A., Imperlini, E., Mancini, A., Campasso, M., Buono P., Orru, S. (2016). Exercise intensity and technical demands of small-sided soccer games for under-12 and under-14 players: effect of area per player. J Strength Cond Res, 18, 1615–1623. |
22. | Mayer, R. (1996). Fussball trainieren. Reinbeck: Rowohlt Taschenbuch Verlag Gmb. |
23. | Naglak, Z. (2005). Nauczanie i uczenie się wielopodmiotowej gry z piłką. Kształcenie gracza na wstępnym etapie. Wrocław: AWF. |
24. | Naglak, Z. (1996). Zespołowa gra sportowa. Studium. Wyd. II. Wrocław: AWF. |
25. | Paluszek, K. (2000). Związek pomiędzy skutecznością w grze „jeden przeciwko jednemu” a zdolnościami kondycyjnymi i koordynacyjnymi. In: Bergier, J. (ed.), Sport dzieci i młodzieży na przełomie wieków (pp. 129–135). Biała Podlaska: IWFiS. |
26. | Paluszek, K. (2003). Nowoczesne nauczanie gry w piłkę nożną. Wrocław: BK Wydawnictwo i Księgarnie. |
27. | Paluszek, K., Becella, Ł. (2005a). Gry symulacyjne 1 × 1 jako czynnik doboru i selekcji np. piłki nożnej. In: Stuła, A. (ed.), Wybrane zagadnienia treningu sportowego piłkarzy nożnych (pp. 183–192). Gorzów Wielkopolski: ZWKF. |
28. | Paluszek, K., Becella, Ł. (2005b). Skuteczność gry 1 × 1 w warunkach symulacyjnych i w grze właściwej. In: A. Stuła (ed.), Wybrane zagadnienia treningu sportowego piłkarzy nożnych (pp. 29–36). Gorzów Wielkopolski: ZWKF. |
29. | Paluszek, K., Nosal, J. (1997). Gra 1 × 1 w nauczaniu i doskonaleniu działań występujących podczas gry w piłkę nożną. In: J. Bergier (ed.), Piłka nożna - teoria i praktyka: Konferencja naukowo-metodyczna (pp. 89–107). Biała Podlaska: IWFiS. |
30. | Paluszek, K., Panfil, R. (1995). Diagnozowanie działań sportowców w grach symulacyjnych. In: Z. Naglak, R. Panfil (eds.), Zespołowe gry sportowe w wychowaniu fizycznym i sporcie (pp. 111–119). Wrocław: AWF. |
31. | Panfil, R., Żmuda, W. (1996). Nauczanie gry w piłkę nożną. Wrocław: Sportex. |
32. | Patz, D. (2000). Moje hobby piłka nożna. Poradnik dla dzieci. Warszawa: Delta W-Z. |
33. | Przybylski, W. (1998). Piłka nożna. Cz. II. Trening. Gdańsk: AWF. |
34. | Przybylski, W., Szwarc, A. (1996). Piłka nożna. Cz. I. Technika i taktyka. Gdańsk: AWF. |
35. | Ryguła, I. (2003). Proces badawczy w naukach o sporcie. Katowice: AWF. |
36. | Stępiński, M. (2005). Pojęcie pressingu we współczesnej piłce nożnej. Trener, 2, 24–29. |
37. | Stępiński, M. (2006). Taktyka na MŚ w Niemczech. Trener, 5, 1–5. |
38. | Stępiński, M., Dorna, M. (2011). Gra 1 × 1 w piłce nożnej. Wrocław: MWW Mirosław Matoga. |
39. | Stuła, A. (1998). Skuteczność wybranych elementów gry najlepszych zespołów piłkarskich Mistrzostw Europy – Anglia ’96. Sport Wyczynowy, 5–6, 20–25. |
40. | Stuła, A. (2001). Współczesna piłka nożna. Teoria i praktyka. Gorzów Wielkopolski: IWF. |
41. | Szwarc, A. (2005a). Gra jeden przeciwko jednemu - próba opisu i klasyfikacji zjawiska na przykładzie gry w piłkę nożną. In: A. Stuła (ed.), Wybrane zagadnienia treningu sportowego piłkarzy nożnych (pp. 177–182). Gorzów Wielkopolski: ZWKF. |
42. | Szwarc, A. (2012). Identyfikacja sprawności działania w grze w piłkę możną w sytuacjach jeden przeciwko jednemu. In: R. Panfil, H. Zdebska (eds.), W kręgu zespołowych gier sportowych: księga jubileuszowa z okazji 80-lecia urodzin Profesora Zbigniewa Naglaka (pp. 32–39). Wrocław: AWF. |
43. | Szwarc, A. (2005b). Niezawodność we współdziałaniu a indywidualna sprawność działania gracza – badanie zależności na przykładzie gry w piłkę nożną. In: A. Stuła (ed.), Wybrane zagadnienia treningu sportowego piłkarzy nożnych (pp. 201–206). Gorzów Wielkopolski: ZWKF. |
44. | Szwarc, A. (2004). Poszukiwania wyznaczników skutecznej gry w piłkę nożną na podstawie obserwacji gry najlepszych drużyn europejskich. Wychowanie Fizyczne i Sport, 48, 53–59. |
45. | Szwarc, A. (2007). Sprawność działania w wybranych fragmentach zespołowej gry sportowej. Na przykładzie piłki nożnej. Gdańsk: AWFiS. |
46. | Szwarc, A. (2005c). Zależność pomiędzy skutecznością działania w małych grach i grze rzeczywistej u młodocianych piłkarzy. Sport Wyczynowy, 5–6, 44–47. |
47. | Szwarc, A., Kromke, K. (2011). Zmiany sprawności działania w sytuacji gry jeden przeciwko jednemu piłkarzy nożnych najwyższego poziomu zaawansowania sportowego w zależności od upływającego czasu gry i wyniku rywalizacji. In: Rocznik naukowy (pp. 23–32). Gdańsk: AWFiS. |
48. | Szyngiera, W., Bibrzycki, K. (1994). Piłka nożna dzieci i młodzieży. Katowice: AWF. |
49. | Talaga, J. (2006). ABC młodego piłkarza. Warszawa: Zysk i S-ka. |
50. | Talaga, J. (2006a). ABC młodego piłkarza. Nauczanie techniki. Poznań: Zysk i S-ka. |
51. | Talaga, J. (1997a). Atakowanie zespołowe w piłce nożnej. Trener, 3, 13–19. |
52. | Talaga, J. (2000). Atlas ćwiczeń piłkarskich. Tom II: Taktyka. Warszawa: Ypsylon. |
53. | Talaga, J. (2006b). Mundialowe refleksje. Sport Wyczynowy, 5–6, 7–12. |
54. | Talaga, J. (1996). Technika piłki nożnej. Warszawa: RCMSKFiS. |
55. | Talaga, J. (1997b). Taktyka piłki nożnej. Warszawa: RCMSKFiS. |
56. | Talaga, J. (1997c). Trening piłki nożnej. Warszawa: RCMSKFiS. |
57. | Witkowski, Z., Duda, H. (2005). Przydatność „małych gier-testów 1 × 1” w ocenie perspektywiczności piłkarzy nożnych. In: A. Stuła (ed.), Wybrane zagadnienia treningu sportowego piłkarzy nożnych (pp. 193–200). Gorzów Wielkopolski: ZWKF. |
58. | Witkowski, Z., Ljach, W. (2004). Ćwiczenia kształtujące koordynacyjne zdolności motoryczne w piłce nożnej. Warszawa: COS. |
59. | Wrzos, J. (2005). Piłkarska reprezentacja Polski na tle europejskiej i światowej elity. Sport Wyczynowy, 3–4, 28–47. |
60. | Wrzos, J. (1998). Piłkarskie Mistrzostwa Świata ’98 – skuteczność wybranych działań techniczno-taktycznych (I). Sytuacje 1 × 1. Sport Wyczynowy, 9–10, 28–33. |
61. | Wrzos, J. (1999). Skuteczność działań techniczno-taktycznych w sytuacjach 1×1 na najwyższym poziomie światowym w piłce nożnej. Trener, 3, 9–17. |
62. | Wrzos, J. (2000). Wzorce czynności technicznych piłkarzy światowej klasy. Sport Wyczynowy, 5–6, 17–38. |
63. | Zieliński, A. (1999). Czynniki określające przebieg i skuteczność akcji ofensywnej w grze w piłkę nożną. Sport Wyczynowy, 7–8, 39–47. |
64. | Żak, S., Pleszka, P., Klocek, T. (2005). Poziom wybranych zdolności motorycznych i cech somatycznych a efektywność indywidualnej gry młodych piłkarzy nożnych. In: S. Żak, M. Spieszny, T. Klocek (eds.), Gry zespołowe w wychowaniu fizycznym i sporcie (pp. 190–196). Kraków: AWF. |