Autoren: |
Monika
Łada
AGH w Krakowie Tomasz Dziubiński Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie |
Schlüsselbegriffe: | budżet zadaniowy legitymizacja rozwarstwienie symboliczne fasada legitymizacyjna |
Veröffentlichungsdatum der gesamten Ausgabe: | 2017 |
Seitenanzahl: | 11 (81-91) |
1. | Budżet zadaniowy: Racjonalność – Przejrzystość – Skuteczność. Metodyka (2006). Materiały Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Warszawa: Departament Budżetu Zadaniowego. |
2. | Burzyńska, D. (2011). Budżet zadaniowy narzędziem zarządzania finansami jednostek samorządu terytorialnego. Studia Prawno-Ekonomiczne, 84 (8), 251–266. |
3. | Dąmbska, A. (2015). Imitacja budżetu zadaniowego. Liberté! O naprawie Rzeczpospolitej, XX. Pobrane z: http://liberte.pl/imitacja-budzetu-zadaniowego. |
4. | Elsbach, K.D. (1994). Managing Organizational Legitimacy in the California Cattle Industry. The Construction and Effectiveness of Verbal Accounts, Administrative Science Quarterly, 39 (1), 57–88. |
5. | Głuchowski, J. (2001). Budżet i procedura budżetowa. Warszawa: Wydawnictwo Sejmowe. |
6. | Guziejewska, B. (2010). Finanse publiczne wobec wyzwań globalizacji. Warszawa: Poltext. |
7. | Kaczmarek, M. (2008). Budżet zadaniowy jako sprawne narzędzie zarządzania finansami publicznymi. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 14. Finanse, Rynki finansowe, Ubezpieczenia, 41–355. |
8. | Kaczurak-Kozak, M. (2012). Teoretyczne zagadnienia budżetu zadaniowego. W: K. Winiarska (red.), Budżet zadaniowy w teorii i praktyce (s. 1–24). Warszawa: C.H. Beck. |
9. | Komorowski, J. (2012). Budżet zadaniowy jako narzędzie racjonalizacji gospodarki budżetowej. W: P. Albiński (red.), Budżetowanie zadaniowe w kontekście sanacji finansów publicznych w krajach Unii Europejskiej (s. 15–55). Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. |
10. | Korzuch B. (2010). Innowacyjność w zarządzaniu publicznym. W: A. Bosiacki, H. Izdebski, A. Nelicki, I. Zachariasz (red.), Nowe zarządzanie publiczne i public governance w Polsce i w Europie (s. 31–45). Warszawa: Liber. |
11. | Kozarkiewicz, A., Łada, M. (2013). Teoria legitymizacji w badaniach z zakresu rachunkowości. Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, 71, 161–175. |
12. | Kozuń-Cieślak, G. (2010). Budżetowanie w jednostkach samorządu terytorialnego – reorientacja z administrowania na zarządzanie. Finanse Komunalne, 9. |
13. | Łada, M. (2015). Zasoby czy osiągnięcia organizacji – wpływ procesów legitymizacyjnych na zmianę kategorii pomiaru. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 244, 110–119. |
14. | Łada, M. (2016). Rozwarstwienie w systemie rachunkowości zarządczej – studium przypadku. Studia Oeconomica Posnaniensia, 4 (11), 177–188. |
15. | Łada, M. (2016). Teoria legitymizacji w badaniach nad zarządzaniem uczelnią wyższą. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 420, 207–215. |
16. | Lubińska, T. (red.) (2007). Budżet zadaniowy w Polsce. Reorientacja z wydatkowania na zarządzanie pieniędzmi publicznymi. Warszawa: Difin. |
17. | Lubińska, T. (2009). Nowe zarządzania wydatkami publicznymi. W: T. Lubińska (red.), Nowe zarządzanie publiczne – skuteczność i efektywność. Budżet zadaniowy w Polsce (s. 17–38). Warszawa: Difin. |
18. | Misiąg, W. (2007). Bariery wdrażania budżetowania zadaniowego. W: A. Pomorska, A. Szołno‑Koguc, J. Głuchowski (red.), Uwarunkowania i bariery w procesie naprawy finansów publicznych. Lublin: Wydawnictwo KUL. |
19. | Misiąg, W. (2013). Siedem lat wdrażania budżetu zadaniowego- refleksje i prognozy. W: K. Marchewka-Bartkowiak, Z. Szpringer (red.), Budżet zadaniowy (s. 85–102). Warszawa: Biuro Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu. |
20. | Philip, L. (red.) (1991). Dictionnaire encyclopédique de finances publiques. Paryż: SFFP. |
21. | Płoskonka, J. (2010). Wdrożenie koncepcji budżetu zadaniowego w Polsce – pierwsze doświadczenia. W: A. Bosiacki, H. Izdebski, A. Nelicki, I. Zachariasz (red.), Nowe zarządzanie publiczne i public governance w Polsce i w Europie (s. 131–144). Warszawa: Liber. |
22. | Podstawka, M. (red.) (2010). Finanse. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
23. | Posmyk, E. (2013). Budżet zadaniowy jako skuteczne narzędzie zarządzania finansami JST, ze szczególnym uwzględnieniem funduszy unii europejskiej. Studia Oeconomica Posnaniensia, 1 (4) (253), 48–61. |
24. | Postuła, M. (2013). Budżet zadaniowy w Polsce – osiągnięcia i wyzwania. W: K. Marchewka-Bartkowiak, Z. Szpringer (red.), Budżet zadaniowy (s. 59–84). Warszawa: Biuro Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu. |
25. | Postuła, M., Perczyński P. (red.) (2010). Budżet zadaniowy w administracji publicznej. Warszawa: Ministerstwo Finansów. |
26. | Schick, A. (2004). Państwo sprawne – rozmyślania nad koncepcją, która nie doczekała się jeszcze realizacji, choć jej czas już nadszedł. Służba Cywilna, 8, 11–56. |
27. | Sierak, J. (2011). Budżet zadaniowy jako narzędzie wzrostu efektywności gospodarowania finansami w jednostkach samorządu terytorialnego. Studia i Prace Kolegium Zarządzania Finansów, 107. |
28. | Suchman, M.C. (1995). Managing Legitimacy: Strategy and Institutional Approaches. Academy of Management Review, 20 (3), 571–610. |
29. | Winiarska, K. (red.) (2012). Budżet zadaniowy w teorii i praktyce. Warszawa: C.H. Beck. |
30. | Zawadzka-Pąk, U.K. (2014). Konstrukcja prawna, wdrażanie i realizacja budżetu zadaniowego we Francji i w Polsce. Kraków-Legionowo: edu-Libri. |