Marketing i Zarządzanie

Ранее: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.44-15
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Список вопросов / nr 3 (44) 2016
Determinanty wyboru pieczywa w opinii studentów Trójmiasta

Авторы: Piotr Przybyłowski
Akademia Morska w Gdyni, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa

Kinga Urbańska
Akademia Morska w Gdyni, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa

Natalia Chomaniuk
Akademia Morska w Gdyni, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa
Ключевые слова: rynek pieczywa preferencje konsumenckie determinanty nabywcze
Data publikacji całości:2016
Количество страниц:9 (167-175)
Klasyfikacja JEL: M31 P46 R21
Cited-by (Crossref) ?:

Абстракт

Głównym celem badań przedstawionych w artykule było uzyskanie informacji dotyczących, jaki rodzaj pieczywa wybierają młodzi ludzie, jakimi czynnikami nabywczymi kierują się przy jego wyborze, a także jakie jego ilości spożywają. Grupę badawczą stanowiło 300 losowo wybranych studentów z trzech trójmiejskich uczelni. Badania konsumenckie wykazały, że młodzi ludzie najchętniej kupują chleb biały krojony, nie zwracając większej uwagi na jego cenę. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na wybór pieczywa są jego walory smakowo-zapachowe. Studenci wykazują świadomą postawę przy wyborze pieczywa, o czym świadczy fakt sprawdzania jego składu na etykiecie przed zakupem.

Скачать файл

Файл статьи

Библиография

1.Jeżewska-Zychowicz, M., Królak, M. (2015). Zachowania konsumenckie na rynku pieczywa i ich wybrane uwarunkowania. Handel Wewnętrzny, 2 (355), 185‒196.
2.Kępińska, A. (2015). Moda na pieczywo całoziarnowe? Czy pieczywo jasne tuczy i jest niezdrowe? Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2, 9‒10.
3.Kowalska, H., Marzec, A., Mucha, M. (2012). Ocena sensoryczna wybranych rodzajów pieczywa funkcjonalnego oraz preferencje pieczywa wśród konsumentów. Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych, 571, 67‒78.
4.Mańkowski, D.R., Fraś, A., Gołębiewska, K., Gołębiewski, D. (2016). Pieczywo okiem konsumenta. Pobrano z: www.wpiekarni.pl/artykuly.php?id=60.
5.Piekut, M. (2008). Konsumpcja pieczywa w polskich gospodarstwach domowych. Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 7 (56), 16‒18.
6.Piekut, M. (2015). Spożycie produktów zbożowych w Polsce – poziom, struktura, determinanty. Przegląd Zbożowo-Młynarski, 9 (59), 7‒9.
7.Szacunki spożycia pieczywa w Polsce mogą być zaniżone. (2016). Pobrano z: www.portalspozywczy.pl/zboza/wiadomosci/szacunki-spozycia-pieczywa-w-polsce-moga-byc-zanizone,122341.html.
8.Świetlik, K. (2012). Zmiany cen pieczywa w latach 1994‒2011. Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 6 (60) , 8‒10.