1. | Anderson, B. (1997). Wspólnoty wyobrażone. Rozważania o źródłach i rozprzestrzenianiu się nacjonalizmu. Warszawa: Znak. |
2. | Arendt, H. (1998). Eichmann w Jerozolimie. Rzecz o banalności zła. Kraków: Znak. |
3. | Bagnoli, A. (2007). Between Outcast and Outsider: Constructing the Identity of the Foreigner. European Studies, 9 (1), 23–44. |
4. | Banaszczyk, T. (1989). Studia o przedstawieniach zbiorowych czasu i przestrzeni w durkheimowskiej szkole socjologicznej. Wrocław: Ossolineum. |
5. | Bauman, Z. (2000). Globalizacja i co z tego dla ludzi wynika. Warszawa: PIW. |
6. | Bokszański, Z. (1989). Tożsamość – interakcja – grupa. Tożsamość jednostki w perspektywie teorii socjologicznej. Łódź: Wydawnictwo UŁ. |
7. | Bokszański, Z. (2006). Tożsamości zbiorowe. Warszawa: PWN. |
8. | Chałasiński, J. (1968). Kultura i naród. Warszawa: PWN. |
9. | Damrosz, J. (1988). Symbolika regionu wyznacznikiem odrębności. W: D. Simonides (red.), Symbolika regionów. Studia etnografczno-folklorystyczne (9–28). Opole: Wydawnictwo Instytutu Śląskiego. |
10. | Davies, N., Moorhouse, R. (2011). Mikrokosmos. Portret miasta środkowoeuropejskiego. Vratislavia – Breslau – Wrocław. Kraków: Znak. |
11. | Gellner, E. (1991). Narody i nacjonalizm. Warszawa: PIW. |
12. | Giddens, A. (2005). Socjologia. Warszawa: PWN. |
13. | Huntington, S. (2007). Zderzenie cywilizacji i nowy kształt ładu światowego. Warszawa: WWL Muza. |
14. | Jałowiecki, B. (1988). Społeczne wytwarzanie przestrzeni. Warszawa: KiW. |
15. | Jałowiecki, B. (2016). Śmierć inteligencji. Polityka, 18 (3057), 79. |
16. | Jullien, F. (2016). Il n’y a pas d’identité culturelle. Paris: Édition de l’Herne. |
17. | Kłoskowska, A. (1996). Kultury narodowe u korzeni. Warszawa: PWN. |
18. | Kowalska, D. (2015). Prof. Mikołejko: W Polsce walczą ze sobą dwie cywilizacje. Słychać łabędzi śpiew tradycjonalistów. Polska. Pobrane z: http://www.polskatimes.pl/artykul/9219405,prof-mikolejko-w-polsce-walcza-ze-soba-dwie-cywilizacje-slychac-labedzi-spiew-tradycjonalistow,1,id,t,sa.html. |
19. | Kwaśniewski, K. (1997). Społeczne rozumienie relacji kresów i terytorium narodowego. W: K. Handtke (red.), Kresy – pojęcie i rzeczywistość (63–84). Warszawa: Slawistyczny Ośrodek Wydawniczy. |
20. | Langewiesche, D. (2002). Naród, regionalizm, państwo narodowe: stan i perspektywy badań. Sprawy Narodowościowe. Seria Nowa, 20, 11–55. |
21. | Lenik, S. (2002). Tożsamość narodowa młodych Polaków. Częstochowa: WSP. |
22. | Lewandowska, I. (2003). Historyczna świadomość regionalna. Z badań nad młodzieżą licealną Warmii i Mazur. Olsztyn: Rozprawy i Materiały Ośrodka Badań Naukowych im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Olsztynie, 214. |
23. | Maffesoli, M. (2008). Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwach ponowoczesnych. Warszawa: PWN. |
24. | Maksymczak, P. (2007). Lubuski postkolonializm. Puls, 5 (105), 26. |
25. | Malešević, S. (2013). Nation-states and Nationalisms: Organization, Ideology and Solidarity. Cambridge: Polity Press. |
26. | Malmberg, T. (1980). Human Territoriality. The Hague: Mouton Publishers. |
27. | Minakowski, M.J. (2014). Leder się myli – rewolucja w Polsce była w 1990, nie 1946 r. Pobrano z: http://minakowski.pl/leder-sie-myli-rewolucja-w-polsce-byla-w-1990-nie-1946-r/. |
28. | Rykiel, Z. (2006a). Globalność a lokalność. W: B. Jałowiecki, W. Łukowski (red.), Społeczności lokalne – teraźniejszość i przyszłość (57–66). Warszawa: Scholar, Academica. |
29. | Rykiel, Z. (2006b). Podstawy geografi politycznej. Warszawa: PWE. |
30. | Rykiel, Z. (2010). Tożsamość terytorialna jako uczestnictwo w kulturze. W: Z. Rykiel (red.), Tożsamość terytorialna w różnych skalach przestrzennych (17–31). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. |
31. | Rykiel, Z. 2013. Vratislavia interculturalis. Przestrzeń Społeczna (Social Space), 6, 133–141. |
32. | Rykiel, Z. (2014). Ideological and banal rather than normative nationalism. Przestrzeń Społeczna (Social Space), 7, 173–177. |
33. | Rykiel, Z. (2015). Tożsamość, organizacja i eschatologia w perspektywie humanistycznej. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. |
34. | Rykiel, Z. (2016a). Śmieszność semiperyferii. Przestrzeń Społeczna (Social Space), 11, 7–17. |
35. | Rykiel, Z. (2016b). Tożsamość terytorialna, nacjonalizm i kreacja tożsamości lokalnej. W: M. Wójcicka, M. Dziekanowska (red.), Współczesne kreacje tożsamości społeczno–kulturowych (9–20). Lublin: UMCS. |
36. | Smolicz, J.J. (1990). Kultura i nauczanie w społeczeństwie wieloetnicznym. Warszawa: PWN. |
37. | Sztompka, P. (2005). Socjologia: analiza społeczeństwa. Kraków: Znak. |
38. | Tuan, Y.F. (1987). Przestrzeń i miejsce. Warszawa: PIW. |
39. | Wieruszewska, M. (1989). Tożsamość kulturowa jako wartość i czynnik konstytutywny społeczności lokalnej. W: B. Jałowiecki, K. Sowa, P. Dutkiewicz (red.), Społeczności lokalne. Teraźniejszość i przyszłość (302–324). Warszawa: Uniwersytet Warszawski: Universitas; seria Rozwój Regionalny, Rozwój Lokalny, Samorząd Terytorialny, t. 20. |
40. | Wnuk-Lipiński, E. (2004). Świat międzyepoki: globalizacja, demokracja, państwo narodowe. Kraków: Znak. |
41. | Zandecki, J. (2003). Modele integracji europejskiej: nawigacja między Europą państw a Europą regionów. W: P. Buczkowski, K. Bondyra, P. Śliwa (red.), Jaka Europa? Regionalizacja a integracja. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej. |
42. | Zarycki, T. (2005). Uciemiężona forpoczta Zachodu. Wiktymizacja i okcydentalizacja we współczesnym polskim dyskursie regionalnym. Kultura i Społeczeństwo, 49 (2), 115–133. |