Авторы: |
Katarzyna
Ornacka
Uniwersytet Jagielloński Elżbieta Mirewska Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie |
Ключевые слова: | umacnianie (empowerment) dzieci opieka hospicyjna personalistyczna praca socjalna koncepcja resilience dezintegracja pozytywna |
Data publikacji całości: | 2017 |
Количество страниц: | 17 (37-53) |
1. | Anczewska, M., Wciórka, J. (red.). (2007). Umacnianie – nadzieja czy uprzedzenia. Warszawa: Instytut Psychiatrii i Neurologii. |
2. | Askheim, O.P. (2003). Empowerment as Guidance for Professional Social Work: an Act of Balancing on a Slack Rope. European Journal of Social Work, 3 (6), 229–240. DOI: 10.1080/1369145032000164546. |
3. | Bartlett, H.M. (2003). Working Defnition of Social Work Practice. Research on Social Work Practice, 3 (13), 267–270. DOI: 10.1177/1049731503013003002. |
4. | Bilicki, T. (2000). Dziecko i wychowanie w pedagogii Jana Pawła II. Kraków: Wydawnictwo Impuls. |
5. | Ciczkowska-Giedziun, M. (2011). Praca socjalna z rodziną oparta na zasobach. Dysfunkcje rodziny. Roczniki Socjologii Rodziny, 21, 213–228. |
6. | Compton, B., Galaway, B., Cournoyer, B. (2005). Social Work Processes. Belmont, California: Brooks/Cole Thomson Learning. |
7. | Dangel, T. (2006). Opieka paliatywna w onkologii dziecięcej. W: T. Dangel (red.), Opieka paliatywna nad dziećmi (s. 48–56). Warszawa: Fundacja Warszawskie Hospicjum. |
8. | DuBois, B., Krogsrud Miley, K. (1999). Praca socjalna. Zawód, który dodaje sił. T. 1 i 2. Katowice: Wydawnictwo Naukowe Śląsk. |
9. | Frieske, K. (2012). Socjologia demaskatorska. Warszawa: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych. |
10. | Frysztacki, K. (2009). Socjologia problemów społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
11. | Galarowicz, J. (2000). Człowiek jest osobą. Podstawy antropologii flozofcznej Karola Wojtyły. Kęty: Wydawnictwo Antyk. |
12. | Gawęcka, M. (2004). Koncepcja empowerment jako alternatywny paradygmat pracy socjalnej. W: J. Brągiel, P. Sikora (red.), Praca socjalna – wielość perspektyw. Rodzina, multikulturowość, edukacja (s. 179–186). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. |
13. | Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
14. | Gordon, T. (1999). Pacjent jako partner. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX. |
15. | Gulczyńska, A. (2014). Koncepcja upełnomocnienia (empowerment) młodzieży z sąsiedztw społecznie niejednorodnych. W: A. Gulczyńska, M. Granosik (red.), Empowerment w pracy socjalnej: praktyka i badania partycypacyjne (s. 161–171). Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. |
16. | Holliday, M. (2006). Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół. Gliwice: Wydawnictwo Helion. |
17. | International Federation of Social Workers (2014). Global Defnition of Social Work. Pobrano z: http://ifsw.org/get-involved/global-defnition-of-social-work/ (12.12.2017). |
18. | Johner, R. (2006). Dual Relationship Legitimization and Client Self-Determination. Journal of Social Work Values and Ethics, 3 (1), 1–7. |
19. | Juul, J. (2011a). Twoja kompetentna rodzina. Podkowa Leśna: MiND Dariusz Syska. |
20. | Juul, J. (2011b). Twoje kompetentne dziecko. Podkowa Leśna: MiND Dariusz Syska. |
21. | Kaszyński, H. (2013). Praca socjalna z osobami chorującymi psychicznie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
22. | Kaszyński, H., Ornacka, K. (2016). Antropologiczny zwrot w pracy socjalnej. W: M. Kawińska, J. Kurtyka-Chałas (red.), Praca socjalna jako dyscyplina naukowa? Współczesne wyzwania wobec kształcenia i profesji (s. 75–92). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW. |
23. | Korczak, J. (2002). Jak kochać dziecko. Prawo dziecka do szacunku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. |
24. | Krasiejko, I. (2010). Metodyka działania asystenta rodziny. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w pracy socjalnej. Katowice: Wydawnictwo Naukowe Śląsk. |
25. | Krzyszkowski, J. (2011). Analiza doświadczeń w obszarze pracy socjalnej i polityki społecznej. W: B. Skrzypczak (red.), Organizowanie społeczności lokalnej. Analizy. Konteksty. Uwarunkowania (s. 16–35). Warszawa: Fundacja Instytut Spraw Publicznych, Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej. |
26. | Maluccio, A. (1979). The Influence of the Agency Environment on Clinical Practice. The Journal of Sociology & Social Welfare, 6 (6), Article 2. Pobrano z: http://scholarworks.wmich.edu/jssw/vol6/iss6/2 (15.12.2017). |
27. | Marynowicz-Hetka, E. (2007). Pedagogika społeczna. T. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
28. | Miś, L., Mirewska, E. (2014). Rola pracownika socjalnego w systemie służby zdrowia. Studia Sieradzana, 6A, 48–62. |
29. | Ornacka, K. (2013). Od socjologii do pracy socjalnej. Społeczny fenomen dzieciństwa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
30. | Ornacka, K., Mirewska, E. (w druku). Wokół dylematów etycznych profesjonalnego pomagania – kształtowanie relacji w pracy socjalnej. Kraków: Wydawnictwo Impuls.52 |
31. | Ornacka, K., Żuraw, K. (2013). O umacnianiu dzieci w organizacjach pozarządowych – na przykładzie stowarzyszenia Parasol. W: J. Matejek, R. Spyrka-Chlipała (red.), Dziecko i rodzina w różnych obszarach wsparcia instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego (s. 22–39). Kraków: Wydawnictwo Koło Kwadratu. |
32. | Rappaport, J. (1985). The Power of Empowerment Language. Social Policy, 16 (2), 15–21. |
33. | Rogers, C. (2002). Cechy relacji wspomagającej. W: C. Rogers, O stawaniu się osobą. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. |
34. | Ruba, M. (1993). Osoba a akt moralny. Maxa Schelera personalizm etyczny. W: M. Filipiak, M. Szulakiewicz (red.), Człowiek – drogi poszukiwań. Studia z antropologii i etyki (s. 81–91). Rzeszów: Wydawnictwo WSP. |
35. | Saleebey, D. (red.). (1992). The Strengths Perspective in Social Work Practice. New York: Longman. |
36. | Seikkula, J. (2017). W stronę dialogu: psychoterapia czy sposób życia? Pobrano z: http://otwartydialog.pl/artykuly/jaakko-seikkula-w-strone-dialogu-psychoterapia-czy-sposob-zycia/ (25.06.2017). |
37. | Seikkula, J., Trimble, D. (2005). Healing Elements of Therapeutic Conversation: Dialogue as an Embodiment of Love. Family Process, 44 (4), 461–475. |
38. | Shazer, S. de, Berg, I.K., Lipchik, E., Nunnally, E., Molnar, A., Gingerich, W., Weiner-Davis, M. (1986). Brief Therapy: Focused Solution Development. Family Process, 2 (25), 207–221. DOI: 10.1111/j.1545-5300.1986.00207.x. |
39. | Sidor-Rządkowska, M. (red.). (2009). Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków. Kraków: Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. |
40. | Starr, J. (2005). Coaching. Procesy, zasady, umiejętności. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. |
41. | Stein, E. (1988). O zagadnieniu wczucia. Kraków: Wydawnictwo Znak. |
42. | Szczepska-Pustkowska, M. (2011). Od flozofi dzieciństwa do dziecięcej flozofi życia. Casus władzy (i demokracji). Kraków: Wydawnictwo Impuls. |
43. | Szmagalski, J. (1996). Teoria pracy socjalnej a ideologia i polityka społeczna. Przykład amerykański. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
44. | Trawkowska, D. (2013). Empowerment – idea, koncepcje i praktyka w pracy socjalnej. Empowerment – o polityce aktywnej integracji, 2, 37–54. |
45. | Wieczorek, L. (2013). Nie mów przepraszam. Nie mów kocham. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca. |
46. | Wojtyła, K. (1976). Osoba: podmiot i wspólnota. Roczniki Filozofczne KUL, 2 (24), 5–39. |
47. | Wódz, K., Kowalczyk, B. (2014). Organizowanie społeczności. Modele i strategie działania. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. |