Autoren: |
Anna
Wach-Kąkolewicz
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Mariusz Kąkolewicz Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Schlüsselbegriffe: | szkoła wyższa nauczyciel akademicki kompetencje dydaktyczne/pedagogiczne portfolio nauczyciela akademickiego portfolio uczenia się |
Veröffentlichungsdatum der gesamten Ausgabe: | 2015 |
Seitenanzahl: | 15 (99-113) |
1. | Annis (Ferrill) L., Jones C., Student Portfolios: Their Objectives, Development, and Use, w: P. Seldin& Associates, Improving College Teaching, Anker, Bolton, Massachusetts 1995. |
2. | Cambridge B. L., Electronic Portfolios as Knowledge Builders, w: Electronic Portfolios: Emerging Practices in Student, Faculty and Institutional Learning, red. B.L. Cambridge, S. Kahn, D.P. Tompkins, K.B. Yancey, American Association for Higher Education, Washington, District Columbia, Stylus Publishing, Sterling, Virginia 2001 (wydanie 2005). |
3. | Filipiak E., Rozwijanie zdolności uczenia się. Z Wygotskim i Brunerem w tle, GWP, Sopot 2012. |
4. | Glasersfeld E.,von, Introduction: Aspects of Constructivism, w: Constructivism. Theory, Perspectives and Practice, red. C.T. Fosnot, Techers College Press, Columbia University, New York–London 2005. |
5. | Gołębniak B. D., Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Edytor, Toruń 1998. |
6. | Kąkolewicz M., Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne, Wyd. UAM, Poznań 2011. |
7. | Kolb D.A., Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1984. |
8. | Lave J., Wenger E., Situated Learning. Legitimate Peripheral Participation, Cambridge University Press, New York 1991/2007. |
9. | Moon J.A., A Handbook of Reflective and Experiential Learning. Theory and Practice, Routledge Falmer, London–New York 2005. |
10. | Olsson T., Mårtensson K., Roxå T., Pedagogical Competence – A Development Perspective from Lund University, w: Å. Ryegård, K. Apelgren, T. Olsson, A Swedish Perspective on Pedagogical Competence, Uppsala University, Division for Development of Teaching and Learning, Uppsala 2010. |
11. | Philip L., Encouraging Reflective Practice Amongst Students: a Direct Assessment Approach, „Planet” 2006, no. 17/XII. |
12. | Polanyi M., The Tacit Dimension, University of Chicago Press, Chicago–London 1966. |
13. | Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Impuls, Kraków 2013. |
14. | Schön D., The Reflective Practitioner. How Professionals Think in Action, Temple Smith, London 1983. |
15. | Seldin P., Miller J. E., The Academic Portfolio. A Practical Guide to Documenting Teaching, Research, and Service, Jossey-Bass, San Francisco 2009. |
16. | Stefani L., Mason R., Pegler Ch., The Educational Potential of E-portfolios. Supporting Personal Development and Reflective Learning, Routledge, Milton Park, Abington 2007. |
17. | Wach-Kąkolewicz A., Hospitacje zajęć ukierunkowane na wspieranie rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów” 2015, nr 2 (36). |
18. | Wach-Kąkolewicz A., Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli akademickich – potrzeby i działania, „Neodidagmata” 2013, nr 35. |
19. | Zubizarreta J., The Learning Portfolios, Anker Publishing Company Inc., San Francisco 2004. |