Studia i Prace WNEiZ US

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2016.43/3-26
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Liste der Ausgaben / nr 43/3 2016
KONSUMENT NA RYNKU TURYSTYCZNYM XXI WIEKU - WYBRANE ASPEKTY

Autoren: Agata Niemczyk
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Schlüsselbegriffe: zachowania konsumenckie posturisticus cyfrowy turysta prosument na rynku turystycznym biuro podróży
Veröffentlichungsdatum der gesamten Ausgabe:2016
Seitenanzahl:10 (281-290)
Klasyfikacja JEL: D11 E21 L83 Z32
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Celem artykułu jest zaprezentowanie ról konsumenta i rangi jego ważności na współczesnym rynku turystycznym. Podjęte w opracowaniu rozważania potwierdziły, że współczesny konsument turysta pełni wiele ról w procesie zaspokajania potrzeb turystycznych; konsument turysta jest aktywnym, samodzielnym uczestnikiem rynku; współczesny konsument turysta legitymuje się cechami postturisticusa. Ponadto odnotowano wysoką rangę ważności konsumenta i jego wymagań na tle innych determinant funkcjonowania badanych biur podróży.

Bibliographie

1.Howe, J. (2008). Crowd Sourcing. Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business. New York: Crown Business.
2.Kachniewska, M. (2014). Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego. e-Mentor, 1 (53), 86–91.
3.Kalecińska, J. (2013). Nowe technologie w branży turystycznej. Warszawa: Wyd. AWF w Warszawie. Pobrane z: http://ecorys.pl/zalaczniki/publikacje/75/ECORYS_nt_TURYSTYKA_lores.pdf (12.2014).
4.Kowalczyk-Anioł, J. (2011). Turystyka polskich seniorów – efekty projektu Calypso. W: B. Włodarczyk, B. Krakowiak, J. Latosińska (red.), Warsztaty z Geografii Turyzmu. Turystyka Polska w latach 1989–2009 (s. 193–204). Łódź: Wyd. UŁ.
5.Krawiec, W. (2014). Crowdsourcing – sposób na zbudowanie innowacyjnego produktu oraz jego grupy docelowej. W: A. Czubała, P. Hadrian, J.W. Wiktor (red.), Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce (s. 221–229). Warszawa: PWE.
6.Lettl, C., Gemunden, H.G. (2005). The Entrepreneurial Role of Innovative Users. Journal of Business and Industrial Marketing, 20, 7, 339–346.
7.Mróz, B. (2010). Nowe trendy konsumenckie – szansa czy wyzwanie dla marketingu. W: S. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego (s. 64–71). Warszawa: PWE.
8.Niemczyk, A. (2010). Zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Kraków: Wyd. UE w Krakowie.
9.Niemczyk, A., Homoncik, B. (2014). Innowacyjność w polskich biurach podróży – fakt czy mit? Folia Turistica, 32, 159–174.
10.Niezgoda, A. (2010). Nowe trendy w popycie – wyzwanie dla obszarów recepcji turystycznej. W: S. Tanaś (red.), Nauka i dydaktyka w turystyce i rekreacji (s. 24–27). Łódź: Łódzkie Towarzystwo Naukowe.
11.Przyszłość podróży 2024. Pobrane z: http://dziennikturystyczny.pl/2014/04/doskonaly-raport-przyszlosc-podrozy-2024/ (12.2014).
12.Rudnicki, L. (2010). Zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Kraków: Proksenia.
13.Seweryn, R. (2014). Korzystanie z usług przewodnickich w dobie rozwoju nowoczesnych technologii (na przykładzie Krakowa). Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 824, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 35, 61–73.
14.Wątroba, W. (2009). Homo postmillenicus. Wrocław: Wyd. UE we Wrocławiu.
15.W Polsce działają już pierwsze hotele przyszłości. Pobrane z: http://pl.hrs.com/serwis-prasowy/informacje-prasowe/w-polsce-dzialaja-juz-pierwsze-hotele-przyszlosci.html (12.2014).
16.Zukin, S. (2004). Point of Purchase: How Shopping Changed American Culture. New York– London: Routledge.