Autoren: |
Karol
Görner
Institute of Humanities, Matej Bel University, Banska Bystrica Adam Jurczak Institute of Social Sciences, University School of Physical Education, Cracow Robert Makuch Institute of Physical Culture and Pedagogy, Technical University, Radom Dariusz Mucha Institute of Human Physiology, University School of Physical Education, Cracow Michał Spieszny Institute of Sports, University School of Physical Education, Cracow |
Schlüsselbegriffe: | adolescents motor activity needs motor skills physical activity physical fitness |
Veröffentlichungsdatum der gesamten Ausgabe: | 2013 |
Seitenanzahl: | 7 (31-37) |
1. | Borecka-Biernat D., Węgłowska-Rzepa K. Zachowanie młodzieży w sytuacji kontaktu społecznego. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2000. |
2. | Denek K. Pedagogiczne aspekty czasu wolnego. Lider. 2006;12:8–14. |
3. | Grabowski H. Teoria fizycznej edukacji. WSiP, Warszawa 1997. |
4. | Haggera M.S., Chatzisantisa N, Biddle'a S.J.H. The influence of self-efficacy and past behaviour on the physical activity intentions of young people. Journal of Sports Sciences. 2001;19(9):711–725. |
5. | Hausenblas H.A., Carron A.V., Mack D.E. Applied benefits of the education model. Journal of Physical Education, Recreation and Dance. 1997;4:36-51. |
6. | Kulas H. Samoocena młodzieży. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1986. |
7. | Sas-Nowosielski K. 2003. Wychowanie do aktywności fizycznej. AWF, Katowice. |
8. | Winiarski R.W. Aktywność sportowa młodzieży. Geneza - struktura - uwarunkowania. Wydawnictwo Monograficzne AWF, Kraków. 1995;66. |
9. | Witkowski T. Psychomanipulacje: jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Biblioteka Moderatora, Taszów 2004. |
10. | Zuchora K. Wychowanie fizyczne naszych dni. Sport i Turystyka, Warszawa 1974. |
11. | Żiżka-Salamon D., Winiarski R. Wartości ciała uznawane i realizowane przez młodzież szkół krakowskich. Wychowanie Fizyczne i Sport. 2002;46(4):525–537. |