Ekonomiczne Problemy Usług

Ранее: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2016.122-13
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Список вопросов / nr 122 2016
Wybrane aspekty dotyczące wskaźników efektywności procesów w gospodarce elektronicznej

Авторы: Cezary Stępniak
Politechnika Częstochowska
Ключевые слова: wskaźniki efektywności procesy w gospodarce elektronicznej podejście procesowe
Data publikacji całości:2016
Количество страниц:10 (143-152)
Cited-by (Crossref) ?:

Абстракт

Artykuł porusza wybrane zagadnienia dotyczące budowy wskaźników efektywności dla procesów biznesowych realizowanych w ramach gospodarki elektronicznej. Omawiane wskaźniki traktowane są jako część modelu procesu biznesowego. Ich celem jest umożliwienie automatycznej analizy skutków realizacji poszczególnych operacji, całych instancji procesów oraz oceny całego modelu pod kątem możliwości jego doskonalenia. Wskaźniki efektywności stanowić będą wbudowane formuły systemów informatycznych i usług webowych oraz powinny odzwierciedlać interesy wszystkich interesariuszy zaangażowanych w realizację modelowanych procesów.
Скачать файл

Файл статьи

Библиография

1.Bitkowska A. (2015), Rola mierników efektywności procesów w perspektywie zarzą-dzania wiedzą, „Przegląd Organizacji”, nr 8.
2.Gawin B., Marcinkowski B. (2013), Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN w praktyce, Wydawnictwo „Helion”. Gliwice.
3.Strategie i modele gospodarki elektronicznej (2007), red. C.M. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
4.Weber I. (2009), Semantic Methods to Execution-level Business Process Modeling. Modeling Support Through Process Verification and Service Composition, Sprin-ger-Verlag, Berlin – Heidelberg.
5.http://searchsoa.techtarget.com/definition/BPEL [dostęp 10.02.2016].