Autoren: |
Zofia
Gródek-Szostak
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Danuta Kajrunajtys Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych Katedra Zarządzania Międzynarodowego Gabriela Malik Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie Zakład Metod Ilościowych Agnieszka Chęcińska-Zaucha Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach Katedra Zarządzania Sportem i Turystyką |
Schlüsselbegriffe: | region administracja inteligentny rozwój |
Veröffentlichungsdatum der gesamten Ausgabe: | 2017-12-31 |
Seitenanzahl: | 10 (49-58) |
Klasyfikacja JEL: | O14 O11 |
1. | Ache, P. (2000). Vision and Creativity – Challenge for City Regions. Futures, 32 (5), 435–449. |
2. | Baumfeld, L. (2005). Balanced Scorecard für Regionen. Wien: Leader Project. |
3. | Boekema, F., Morgan, K., Bakkers, S., Rutten, R. (2000). Introduction to Learning Regions:A New Issue for Analysis? W: F. Boekema, K. Morgan, S. Bakkers, R. Rutten (red.),Knowledge, Innovation and Economic Growth. The Theory and Practice of Learning Regions (s. 3–16). Cheltenham: Edward Elgar. |
4. | CEAPP (2015). Przyspieszyć niezbędne. Doświadczenia z projektu SPIN – wsparcie transferu wiedzy z uczelni do przedsiębiorstw. Kraków: Uniwersytet Jagielloński. |
5. | Debackere, K. (2012). The TTO, a University Engine Transforming Science Into Innovation. League of European Research Universities. Amsterdam: Advice Paper, No. 10. |
6. | Domański, R. (2001). The innovative city. Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu. |
7. | Geenhuizen, M. Van, Nijkamp, P. (2000). The Learning Capabilities of Regions: Conceptual Policies and Patterns. W: F. Boekema, K. Morgan, S. Bakkers, R. Rutten (red.), Knowledge, Innovation and Economic Growth. The Theory and Practice of Learning Regions (s. 38–56). Cheltenham: Edward Elgar. |
8. | Godowska, M. (2011). Region uczący się – uwarunkowania i determinanty rozwoju na przykładzie województwa małopolskiego. Przedsiębiorczość – Edukacja, 8, 278–286. |
9. | Gródek-Szostak, Z., Niemiec, M., Sikora, J., Szeląg-Sikora, A. (2017). Stosowanie modelu open innovation w opinii przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 19 (3), 3271–275. DOI: 10.5604/01.3001.0010.3260. |
10. | Hassink, R. (2005). How to unlock regional economies from path dependency? From learning region to learning cluster. European Planning Studies, 13 (4), 521–535. |
11. | Hudson, R. (1999). The Learning Economy, the Learning Firm and the Learning Region: a Sympathetic Critique of the Limits to Learning. European Urban and Regional Studies, 6 (1), 59–72. |
12. | Kajrunajtys, D. (2016). Obieg informacji na potrzeby konkurowania organizacji w turbulentnym otoczeniu. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie, 12, 124–141. |
13. | Karlsson, C., Johansson, B., Stough, R.R. (2008). Entrepreneurship and Innovation in Functional Regions. CESIS. Electronic Working Paper Series, Paper No. 144. |
14. | Maillat, D., Kebir, L. (2011). The Learning Region and Territorial Production Systems. W: B. Johansson, C. Karlsson, R.R. Stough, Theories of Endogenous Regional Growth. Advances in Spatial Science (s. 255–277). Berlin–Heidelberg: Springer. |
15. | Marszałek A. (2011). Potencjał naukowo-badawczy uczelni i jego rola w regionie uczącym się (na przykładzie Małopolski). W: T. Domański, Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów (s. 58–66). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. |
16. | Owen, D.H., Wahl Z. (2011). Defining Four Pillars for Successful Applied Knowledge Transfer. W: R.J. Howlett, Innovation through Knowledge Transfer 2010. Smart Innovation, Systems and Technologies, 9 (83–93). Berlin–Heidelberg: Springer. |
17. | Pietrzyk, I. (2000). Polityka regionalna Unii Europejskiej i regiony w państwach członkowskich. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |