1. | Argyle, M. (2001). Psychologia stosunków międzyludzkich. Tłum. W. Domachowski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
2. | Argyle, M. (1998). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
3. | Bąbka, J. (2020). O potrzebie zmian w zakresie kształtowania kompetencji społecznych studentów pedagogiki. Rocznik Lubuski, 1 (46), 63–74. |
4. | Bobrowska–Jabłońska, K. (2003). Znaczenie inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych w kształceniu w SGH – raport z badań. E-mentor, 2. Pobrane z: https:// www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/2/id/17 (10.07.2022). |
5. | Espelage, D.L., Low, S., Polanin, J.R., Brown, E.C. (2013). The impact of a middle school program to reduce aggression, victimization, and sexual violence. Journal of Adolescent Health, 53 (2), 180–186. |
6. | Frost, D.E. (2003). The Psychological Assessment of emotional intelligence. W: J.C. Thomas, M. Hersen, (red.), Comprehensive handbook of Psychological Assessment (s. 203– 215). New Jersey: Jon Wiley and Sons Inc. |
7. | Goleman, D. (1999). Inteligencja emocjonalna w praktyce. Tłum. A. Jankowski. Poznań: Media Rodzina. |
8. | Hłobił, A. (2021). Kompetencje społeczne podstawą potencjału zawodowego nauczycieli. Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok, 3, 41–50. Pobrane z: social-competences-as-the-basis-of-teachers-professional-potential_Content File- -PDF.pdf (ceeol.com) (12.07.2022). |
9. | Hubbard, J.A., Coie, J.D. (2001). Emotional correlates of social competence in children’s peer relationship. Pobrane z: www.udel.edu/psych/fingerle/article1.html (11.07.2022). |
10. | Jagiełło-Rusiłowski, A. Solarczyk-Szewc, H. (2013). Kwerenda badań nas kompetencjami społecznymi w kontekście edukacji akademickiej w Polsce i na świecie. Przegląd Badań Edukacyjnych, 2 (17), 27–50. |
11. | Kaya, F., Buzlu, S. (2016). Effects of Aggression Replacement Training on problem solving, anger and aggressive behaviour among adolescents with criminal attempts in Turkey: A quasi-experimental study. Archives of Psychiatric Nursing, 30 (6), 729–735. |
12. | Martowska, K. (2012). Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych. Warszawa: Liberi Liberi. |
13. | Mascovici, S. (red.) (1998). Zdolności społeczne, Psychologia społeczna w relacji Ja – Inni. Tłum. M. Cielecki. Warszawa: WSiP. |
14. | Matczak, A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych. Podręcznik. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. |
15. | Matczak, A. (2005). Uwarunkowania inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych- -emocjonalnych. Raport końcowy z realizacji projektu 2 H01 F 062 23 w latach 2002– 2005. Warszawa, tekst niepublikowany. |
16. | Piorunek, M., Werner I. (2017). Kompetencje społeczne nauczycieli – diagnoza i pomocowe implikacje. Studia Edukacyjne, 44, 121–142. |
17. | Sanecki, G. (2013). Postrzeganie własnych kompetencji zawodowych przez studentów pedagogiki UMCS. Rocznik Andragogiczny, 20, 75–90. |
18. | Smółka, P. (2016). Osobowościowe uwarunkowania efektywnego funkcjonowania w sytuacjach społecznej ekspozycji. Niepublikowana rozprawa doktorska. Warszawa: Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawki. |
19. | Sukhodolsky, D.G., Smith, S.D., McCauley, S.A., Ibrahim, K., Piasecka, J.B. (2016). Behavioral Interventions for Anger, Irritability, and Aggression in Children and Adolescents. J Child Adolescent Psychopharmacol, 26 (1), 58– 64. |
20. | Twardowska-Staszek, E., Alberska, M. (2020). Inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne nauczycieli szkół specjalnych. Studia Paedagogica Ignatiana, 4, 111–134. Pobrane z: emotional-intelligence-and-social-competences-of-special-school-teachers_ Content File-PDF.pdf (ceeol.com) (12.07.2022). |
21. | Vahedi, S., Fathiazar, E., Hosseini-Nasab, D., Moghaddam,M., Kiani, A. (2007). The Effect of Social Skills Training on Decreasing the Aggression of Pre-school Children. Iranian J Psychiatric, 2 (3), 108–114. |
22. | Wierzejska, J. (2015). Kompetencje społeczne absolwentów studiów pedagogicznych. W: K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Kształcenie osób dorosłych. Aktywność w życiu zawodowym. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas. |
23. | Wilson, S., Lipsey, M. (2005). The Effects of School-based Social Information Processing Interventions on Aggressive Behavior. 5. Vanderbilt University. |
24. | Wojnarska, A. (2008). Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji. W: Z. Palak, A. Bujnowska (red.), Kompetencje pedagoga specjalnego. Aktualne wyzwania teorii i praktyki. Lublin: Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. |
25. | Wojnarska, A. (2019). Uwarunkowania efektywności treningów umiejętności społecznych. Edukacja – Technika – Informatyka, 1 (27), 105–112. |