1. | 100 Words. Red. Jeff Koyen. 2001. Tekst pobrany z: 100words.com. Jeff Koyen. http: // www.100words.com [dostęp: 22.01.2018]. |
2. | Abelson, Robert P. „Artificial Intelligence and Literary Appreciation: How Big is theGap?” Literary Discourse: Aspects of Cognitive and Social Psychological Approaches. Red. László Halász. Amsterdam: De Gruyter, 1987. 38–48. |
3. | Aciman, Alexander, Rensin, Emmett. Twitterature. The World’s Greatest Books Retold through Twitter. London: Penguin Books, 2009. |
4. | Ahmed, Sara. „Affective Economies”. Social Text 2.22 (2004a): 117–139. |
5. | ------. The Cultural Politics of Emotions. New York: Routledge, 2004b. |
6. | Bailey, Olga Guedes, Cammaerts, Bart, Carpentier, Nico. „Blogi w okresie drugiej wojny w Iraku: media alternatywne jako źródło wyzwań dla mainstreamu?”. Media alternatywne. Tłum. Anna Gąsior-Niemiec. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, 2012. 81–94. |
7. | Balcerzan, Edward. „Granice literatury, granice historii, granice granic”. Teksty Drugie 6 (2004): 11–20. |
8. | Boczkowska, Magdalena. „Opowieść transmedialna – znak naszych czasów”. Postscriptum Polonistyczne 2.14 (2014): 125–137. |
9. | Bolter, Jay, David, Grusin, Richard A. „Remediation”. Configurations 4.3 (1993): 311–358. |
10. | Boyd, William. „The Vanishing Game”. Tekst pobrany z: Landroverusa.com. Jaguar Land Rover USA, 2014. https: //thevanishinggame.wellstoried.com [dostęp: 22.01.2018]. |
11. | Bromboszcz, Roman, Misiak, Tomasz, Podgórni, Łukasz, Florek, Marek, Kopyt, Szczepan. „Manifest poezji cybernetycznej 1.1”, 2006. Tekst pobrany z: Perfokarta.net. Perfokarta, 2007. http://www.perfokarta.net/root/manifest.html [dostęp: 22.01.2018]. |
12. | Brooks, Cleanth. „Irony as Principle of Structure” [1949]. The Norton Anthology of Theory and Criticism. Red. Vincent B. Leitch. New York: W.W. Norton & Company, 2001. 1350–1370. |
13. | Culler, Jonathan. Literary Theory: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 1997. |
14. | ------. Teoria literatury. Tłum. Maria Bassaj. Warszawa: Prószyński i S-ka, 2002. |
15. | Cyfrowe zielone oko. Adaptacja poezji formistycznej Tytusa Czyżewskiego. Oprac. Łukasz Podgórni, Urszula Pawlicka. Tekst pobrany z: Korporacja Ha!Art. 28.12.2012 [data premiery]. http: //ha.art.pl/czyzewski/mechaniczny_ogrod.html [dostęp: 22.01.2018]. |
16. | Dąbrowski, Stanisław. Literatura i literackość. Zagadanienia, spory, wnioski. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1977. |
17. | Derbeth. „Derbeth Site”, 2002. Tekst pobrany z: Interia. http: //derbeth.w.interia.pl/poeta/pisz.htm [dostęp: 9.03.2015]. |
18. | Dewey, John. Art as Experience. New York: Minton, Balch & Company, 1934. |
19. | ------. Sztuka jako doświadczenie. Tłum. Andrzej Potocki. Wrocław: Ossolineum, 1975. |
20. | Dwunastu gniewnych ludzi (12 Angry Men). Scen. Reginald Rose. Reż. Sidney Lumet. Wyk. Henry Fonda, Martin Balsam, Lee J. Cobb i in. USA: Orion-Nova Productions, 1957. |
21. | Ekman, Paul. „Basic Emotions”. Handbook of Cognition and Emotion. Red. Tim Dalgleish, Mick J. Power. Chicheser: John Wiley & Sons, 1990. 45–90. |
22. | „Emocja” [hasło]. Tekst pobrany z: Encyklopedia. Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 1999. http: //encyklopedia.pwn.pl/haslo/emocja;3897800.html [dostęp: 22.01.2018]. |
23. | Fisher, Mark. Capitalist Realism. Is There No Alternative? Winchester: Zero Books, 2009. |
24. | Fortuna, Paweł. Psychologiczne mechanizmy obrony przed perswazyjnym wpływem telewizji. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2007. |
25. | Funder, Anna. Everything Precious. Sydney: Paspaley, 2014. |
26. | Garcia, Jairo Echeverri. „Cuento Colectivo. Literatura 2.0.”, b.d. Tekst pobrany z: Cuento Colectivo. SAS Collective Intelligence. http: //www.cuentocolectivo.com [dostęp: 22.01.2018]. |
27. | Glosowitz, Monika. „Zwrot afektywny”. Opcje 2 (2013): 24–27. |
28. | Green, Hank, Bernie, Su. „The Lizzie Bennet Diaries”, 2012. Tekst pobrany z: You Tube. Google. https: //www.youtube.com/user/LizzieBennet/featured [dostęp: 22.01.2018]. |
29. | Harris Jonathan, Sep Kamvar. „We Feel Fine”, 2005. Tekst pobrany z: Wefeefine.org. Jonathan Harris, Sep Kamvar. http: //www.wefeelfine.org/index.html [dostęp: Jakobson, Roman. „Poetyka w świetle językoznawstwa”. Pamiętnik Literacki 51.2 (1960): 431–173. |
30. | Кацуба, Марина. „Ho”, 2013. Tekst pobrany z: You Tube. Google. https: //www.youtube.com/watch?v=xIyq7mwo6AE [dostęp: 22.01.2018]. |
31. | Keen, Andrew. Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę. Tłum. Małgorzata Bernatowicz, Katarzyna Topolska-Gharlani. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007. |
32. | Keen, Suzanne. „Narrative and the Emotions”. Poetics Today 32.1 (2011): 1–53. |
33. | Kluszczyński, Ryszard. Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2010. |
34. | Kobylińska, Dorota. Automatyczna kontrola nieświadomych emocji. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2007. |
35. | Komuda, Jacek, Mochocki, Michał, Machlowski, Artur. Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu. Szlachecka gra fabularna. Warszawa: Wydawnictwo Mag, 1997. |
36. | Koopmann, Eva M., Hakemulder, Frank. „Effects of Literature on Empathy and Self-Reflection: A Theoretical-empirical Framework”. Journal of Literary Theory 9 (2015): 79–111. |
37. | Kura z Biura, Jasza, Dzidka i in. „Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona”, 2011. Tekst pobrany z: Niezatapialna-armada.blogspot.com. Wielka Armada Analizatorów z Otchłani Netu. http: //niezatapialna-armada.blogspot.com [dostęp: |
38. | Lanson, Gustave. „Metoda w historii literatury”. Tłum. Stanisław Turowski ze współudz. Anieli Wierzbickiej. Sfinks VIII/IX (1912): 259–296. |
39. | Maison, Dominika, Wasilewski, Piotr. „Co to jest reklama społeczna”. Tychże. Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski, 2008. 9–41. |
40. | Markiewicz, Henryk. Główne problemy wiedzy o literaturze. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1976. |
41. | Miller, Joseph Hillis. On Literature. London: Routledge, 2002. |
42. | Miłkowska-Samul, Kamila. „Emocje a skandal polityczny. O sposobach wykorzystania emocji w dyskursie politycznym”. Przegląd Socjologii Jakościowej IX.2 (2013): 164–183. |
43. | Monitoring wyborczy telewizyjnych programów publicystycznych. Wybory samorządowe 2014. Raport podsumowujący. Część ogólnopolska. Badanie zrealizowane na zlecenie KRRiT. Oprac. MT Research, Tomasz Gackowski i Marcin Łączyński. 2014. Tekst pobrany z: KRRiT. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. http: //www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/images/foto_baza/wykresy-do-monitoringow-wybor/wybory_-ogolnopolskie_-publicystyczne_bt---samorzad-2014-r_2.pdf [dostęp: 22.01.2018]. |
44. | Nycz, Ryszard. Poetyka doświadczenia. Teoria, nowoczesność, literatura. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN Wydawnictwo, 2012. |
45. | Oatley, Keith, Jenkins, Jennifer M. Zrozumieć emocje. Tłum. Józef Radzicki, Jacek Suchecki. Red. Tomasz Maruszewski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. |
46. | Öhman, Arne. „Distinguishing Unconscious from Conscious Emotional Processes: Methodological Considerations and Theoretical Implications”. Handbook of Cognition and Emotion. Red. Tim Dalgleish, Mick J. Power. Chicheser: John Wiley & Sons, 1990. 321–352. |
47. | Randall, Alice. The wind done gone. Boston: Mariner Books, 2001. |
48. | Richards, Ivor Armstrong. Principles of Literary Criticism. London: Kegan Paul, Trench, Trubner, 1924. |
49. | Salovey, Peter, Mayer, John D. „Emotional Intelligence”. Imagination, Cognition and Personality 9 (1990): 185–211. |
50. | Seilman, Uffe, Larsen, Steen F. „Personal Resonance to Literature. A Study of Remindings while Reading”. Poetics 18 (1989): 165–177. |
51. | Shuty, Sławomir. „Blok. Powieść hipertekstowa”. 2002. Tekst pobrany z: Art.PL, http://www.blok.art.pl [dostęp: 18.04.2007]. |
52. | Sierotwiński, Stanisław. Słownik terminów literackich. Wrocław: Ossolineum, 1970. |
53. | Sitkowska, Katarzyna. „Kulturowy wymiar ewolucji mediów w ujęciu przedstawicieli Szkoły Toronto”. Kultura – Media – Teologia 11 (2012): 42–54. |
54. | Siwek, Dariusz „spawnn”. „Kiedy na Dzikie Pola chadzać można cz. 1”, 7.03.2009. Tekst pobrany z: Valkiria.Net, http: //valkiria.net/?area=8 [dostęp: 22.01.2018]. |
55. | Spiro, Rand J. „Long-term Comprehension: Schema Based versus Experimental and Evaluative Understanding”. Poetics 11 (1982): 77–86. |
56. | Suosa de, Ronald. „Betrayal in Self-Deception”. Recenzja Artificial Inteligence and literary creativity: Inside the mind of BRUTUS, a storytelling machine Selmera Bringsjorda, Davida Ferruciego. Computational Linguistics XII.26.4 (2000): 642–647. |
57. | „«Ta dziwna instytucja zwana literaturą». Z Jacques’em Derridą rozmawia Derek Attridge”. Tłum. Michał Paweł Markowski. Dekonstrukcja w badaniach literackich. Red. Ryszard Nycz. Gdańsk: Słowo/obraz terytoria, 2000. 17–73. |
58. | Takatsu. „Secondhand Memories”, 2009. Tekst pobrany z: Textnovel. http: //www.textnovel.com/story/Secondhand-Memories--%E3%80%8C%E3%82%80%E3%81%8B%E3%81%97%E3%81%AE%E3%81%8A%E3%82%82%E3%81%84%E3%81%A7%E3%80%8D/548 [dostęp: 22.01.2018]. |
59. | Uffe, Seilman, Steen, F. Larsen. „Personal Resonance to Literature. A Study of Remindings while Reading”, Poetics 18 (1989): 165–177. |
60. | Wasylewicz, Magdalena, Polański, Grzegorz. „Prowokowane emocje na okładkach tygodników opinii”. Współczesne media. Język mediów. Red. Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2013. 324–331. |
61. | Zalewski, Andrzej. Film i nie tylko. Kognitywizm, emocje, reality show. Kraków: Universitas, 2003. |
62. | Żyrmunski, Wiktor. „W sprawie metody formalnej”. Życie Literackie 3–4 (1947): 75. |
63. | „К вопросу о формальном методе” [1923]. |