Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Współczesne Problemy Ekonomiczne

Globalizacja. Liberalizacja. Etyka

Aktualnie: Współczesne Problemy Ekonomiczne

ISSN: 2081-9579     eISSN: 2353-2815    OAI
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 10 (2015)
Wprowadzenie do analizy sektora profesjonalnej niemieckiej ligi piłki nożnej

Autorzy: Artur Grabowski
Wydział Ekonomiczny (Katedra Ekonomii) Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Słowa kluczowe: zawodowa działalność sportowa rynek sportu przedsiębiorstwa sportowe liga piłki nożnej ekonomia sportu
Data publikacji całości:2015
Liczba stron:8 (69-76)

Abstrakt

Komercjalizacja i globalizacja miały istotny wpływ na rozwój sektora sportu. Systematyczna praca niemieckich podmiotów sportowych tworzących profesjonalną ligę piłki nożnej przynosi efekty. Funkcjonując w warunkach niepewności i ryzyka, zwiększają one swoją siłę ekonomiczną i potencjał sportowy. Niemiecka 1. Bundesliga to obecnie wiodący sektor wśród lig piłki nożnej w Europie.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.All to Play For. Football Money League, Sport Business Group, Deloitte Manchester 2014.
2.Badenhausen K., The World’s 50 Most Valuable Sports Teams, „Forbes”, 16.07.2014.
3.Borussia Dortmund Gmbh & Co. KgaA, Geschäftsbericht 2012/2013, Dortmund 2013.
4.Borussia Dortmund GmbH& Co. KGaA komunikat prasowy z 14 sierpnia 2014 r.
5.Bühler A.W., Die gesellschaftliche und wirtschaftliche Bedeutung des Fussballs in England und Deutschland, w: Fußball in Geschichte und Gesellschaft, Hrsg. M. Krüger, B. Schulze,
6.Czwalina Verlag, Hamburg 2006.
7.Bundesliga 2011. Die wirtschaftliche Situation im Lizenzfußball, Deutsche Fußball Liga GmbH (Hrsg.), Frankfurt am Main 2011.
8.Report 2013. Die wirtschaftliche Situation im Lizenzfußball, Deutsche Fußball Liga GmbH (Hrsg.), Frankfurt am Main 2013.
9.Report 2014. Die wirtschaftliche Situation im Lizenzfußball, Deutsche Fußball Liga GmbH (Hrsg.), Frankfurt am Main 2014.
10.The Brand Finance Football 50. The World‘S Most Valuable Football Brands, London 2014,
11.http://www.brandfinance.com/images/upload/brandfinance_football_50_2014_web.pdf (2.03.2014).
12.Woratschek H., Theoretische Elemente einer ökonomischen Betrachtung von Sportdienstleistungen, „Zeitschrift für Betriebswirtschaft” 2002, nr 4 (Ergänzungsheft).