Authors: |
Przemysław
Frąckowiak
Wielkopolska Higher School of Social Sciences and Economics, Środa Wielkopolska, Poland Wioletta Łubkowska Department of Physical Education and Health Promotion, Szczecin University, Poland Małgorzata Paczyńska-Jędrycka Department of Physical Education and Health Promotion, Szczecin University, Poland |
Keywords: | animation rehabilitation youth detention centre/correctional facility |
Whole issue publication date: | 2014 |
Page range: | 8 (115-122) |
1. | White Paper on Sport, the Council conclusions dated November 18, 2012: 2010/C 326/04, https://d1dmfej9n5lgmh.cloudfront.net/ msport/files/Downloads/20121231143847/Biala_Ksiega.pdf?1356964728 (11.08.2014). |
2. | Brzeziński W. Wychowanie fizyczne specjalne, część 1 – resocjalizacja. Uniwersytet Szczeciński. Szczecin 1990. |
3. | Czapów C. Wychowanie resocjalizujące. PWN. Warszawa 1978. |
4. | Czapów C., Jedlewski S. Pedagogika resocjalizacyjna. PWN. Warszawa 1971. |
5. | Frąckowiak P. Kierunki rozwoju resocjalizacji w polskich zakładach dla nieletnich. GARMOND Oficyna Wydawnicza. Poznań–Środa Wielkopolska 2006. |
6. | Frąckowiak P. Wybrane uwarunkowania skuteczności oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach zakładu poprawczego, In: Działalność profilaktyczna i resocjalizacyjna w środowisku otwartym, instytucjach wychowawczych, poprawczych oraz karnych. Eds. T. Sołtysi |
7. | Frąckowiak P., Dec S. Założenia mikrosystemu resocjalizacji w zakładzie poprawczym. Casus Zakładu Poprawczego w Poznaniu, In: Wybrane zagadnienia profilaktyki, resocjalizacji i readaptacji społecznej w kontekście „pedagogiki nadziei”. Eds. S. Dec, P. Frąc |
8. | Goffman E. Instytucje totalne. GWP. Sopot 2011. |
9. | Grabowski M. Zabawa jako podstawowa forma aktywizacji dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. 2011; 2–3, http://eetp.ignatianum.edu.pl/sites/eetp/files/artykuly/nr_20-21_eetp.art_.grabowski.pdf. |
10. | Karpowicz S.: Zabawy i gry ruchowe jako czynnik wychowawczy, Warszawa 1905. By Teoria wychowania fizycznego. Ed. W. Osiński. AWF. Poznań 2011. |
11. | Karpuszenko E. Sport i resocjalizacja nieletnich (w świetle badań empirycznych). In: Sport w resocjalizacji nieletnich. Eds. E. Karpuszenko, A. Marzec. Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza. Częstochowa 2008: 93–129. |
12. | Knox G. 40 Icebreakers for Small Groups, http://insight.typepad.co.uk/40_icebreakers_for_small_groups.pdf (11.08.2014). |
13. | Konkluzje Rady z dnia 18 listopada 2010 r. w sprawie roli sportu jako źródła i podstawy aktywnego włączenia społecznego 2010/C 326/04, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?qid=1407747995132&uri=CELEX:52010XG1203%2804%29 (11.08.2014). |
14. | Konopczyński M. Kryzys resocjalizacji czy(li) sukces działań pozornych. Refleksje wokół polskiej rzeczywistości resocjalizacyjne. Wydawnictwo Pedagogium. Warszawa 2013. |
15. | Konopczyński M. Metody twórczej resocjalizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006a. |
16. | Konopczyński M. Teoretyczne podstawy metodyki kulturotechnicznych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich. Zarys koncepcji twórczej resocjalizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2006b. |
17. | Kozdroń E., Mogiła-Lisowska J. Metodyka rekreacji. In: „Sport dla wszystkich” Rekreacja dla każdego, cz. I. TKKF ZG. Warszawa 1994: 21–64. |
18. | Lipkowski O. Resocjalizacja. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa 1987. |
19. | Maszorek-Szymala A. Animatorzy kultury fizycznej – w promowaniu aktywności ruchowej. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. 2012; 8: 17–19. |
20. | McGourty J., De Meuse K.P. The Team Developer: An Assessment and Skill Building Program. Instructor’s Manual, USA 2000, 2001, www-gateway.vpr.drexel.edu/files/team_developer/Instructor_Manual.pdf (11.08.2014). |
21. | Misiaszek K. Wychowawcza rola sportu w systemie prewencyjnym św. Jana Bosko. In: Z. Dziubiński. Salezjanie a sport. SOPRP, Warszawa 1998: 136–145. |
22. | Naglak Z. Przedmowa. In: Rokita A., Rzepa T. Bawiąc – uczę się. Piłki w nauczaniu zintegrowanym. AWF. Wrocław 2002. |
23. | 100 ways to energise groups Games to use in works hops, meetings and the community: www.icaso.org/vaccines_toolkit/subpages/ files/English/energiser_guide_eng.pdf. |
24. | Osiński W. Zarys teorii wychowania fizycznego. AWF. Poznań 2002. |
25. | Owczarek S., Bondarowicz M. Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej. WSiP. Warszawa 1997. |
26. | Paczyńska-Jędrycka M. Rekreacja kulturalno-oświatowa w procesie resocjalizacji wychowanków zakładów poprawczych. In: Turystyka i rekreacja w teorii i praktyce. Ed. J. Eider. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Szczecin 2014: 127–137. |
27. | Paczyńska-Jędrycka M. Wychowanie do aktywności fizycznej, jako jedna z funkcji zakładu poprawczego. In: Wybrane zagadnienia profilaktyki, resocjalizacji i readaptacji społecznej w kontekście „pedagogiki nadziei”. Eds. S. Dec, P. Frąckowiak, M. Szykut. WWS |
28. | Paczyńska-Jędrycka M., Łubkowska W. Edukacja zdrowotna przez gry i zabawy ruchowe z uwzględnieniem zabaw animacyjnych w opinii studentek pedagogiki elementarnej (na przykładzie województwa wielkopolskiego). UM Poznań. Pielęgniarstwo Polskie. 2014; 3 (53): |
29. | Palka S. Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenia nauczycieli. Warszawa 1989. |
30. | Piechocka J. Rozwój społeczny dziecka w aspekcie pedagogiki zabawy i cyrku. In: Pedagogika społeczna i oblicza wychowania czasu przemian. Ed. P. Frąckowiak. GWSHM Milenium. Gniezno 2011: 243–248. |
31. | Pluta B. Metodyka rekreacji ruchowej. Wybrane zagadnienia. In: Teoria i metodyka rekreacji. Eds. W. Siwiński, B. Pluta. AWF. Poznań 2010: 289–361. |
32. | Pytka L. Wnioski i rekomendacje. In: Raport o stanie wdrażania reformy resocjalizacji w zakładach poprawczych. Ed. L. Pytka. Ministerstwo Sprawiedliwości. Warszawa 1998: 87–94. |
33. | Pytka L. Social Climate in Polish Correctional Instututions. First Polish – Austrian Seminar on Comparative Criminal Law 17–27.09.1980. Uniwersität Salzburg 1980. Reproduced manuscript. |
34. | Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, Dz.U. 2001, nr 124, poz. 1359, with changes. |
35. | Sas-Nowosielski K. O możliwościach wykorzystania kultury fizycznej w resocjalizacji nieletnich. WSP TWP. Warszawa 2002. |
36. | Surdyk A. Edukacyjna funkcja gier w dobie „cywilizacji zabawy”. In: A. Surdyk, J. Szeja. Homo Communicativus. 2008; 3 (5), special issue. Kulturotwórcza funkcja gier. Cywilizacja zabawy czy zabawy cywilizacji? Rola gier we współczesności, Zakład Teorii i |
37. | Strzyżewski S. Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP. Warszawa 1986. |
38. | Training „Non Formal and Formal Partnership in Adult Education” – Szczecin, 27.06.2014 – Grundtvig’ Partnership’s Projects, Grundtvig Reference Number 2013-RO1-GRU06-29569 2. |
39. | Trześniowski R. Zabawy i gry ruchowe. WSiP. Warszawa 2003. |
40. | Węgliński A. Mikrosystemy wychowawcze w resocjalizacji nieletnich. Analiza pedagogiczna. Lublin 2004. |
41. | Woźniewicz-Dobrzyńska M. Gry i zabawy sportowe oraz rekreacyjne. In: Teoria i metodyka rekreacji (zagadnienia podstawowe). Eds. I. Kiełbasiewicz-Drozdowska, W. Siwiński. AWF. Poznań 2001: 285–305. |
42. | www.malocakids.com/p/zabawy-7-12.html.. |
43. | www.poradnia.wroclaw.pl/czytelnia/dla_nauczycieli/ksiazeczka-zabawy.netne.net-ver1.pdf.. |