Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (29) 2015
Analiza działań promocyjnych w turystyce na przykładzie „Industriady 2014”
(Analysis of Promotion Tasks in Tourism on the Example of “Industriada”)

Authors: Mateusz Naramski
Politechnika Śląska
Keywords: tourism promotion post-industrial tourism industrial monuments route
Data publikacji całości:2015
Page range:18 (133-150)

Abstract

This paper is devoted to the analysis of promotional activates undertaken by the authorities of Silesian voivodeship designed to encourage participation in the celebration of Industrial Monuments Route of Silesia – “Industriada 2014”. In order to do this, a survey was conducted among participants of this event. The purpose of the survey was to determinate the effectiveness of each promotion measure that was applied in this case, and the comparison of the achieved results with data published by the event organizers.
Download file

Article file

Bibliography

1.Altkorn J., Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 1997.
2.Andrzejewski P., Kot W., Media relations – budowanie reputacji firmy, Poltext, Warszawa 2002.
3.Briggs S., Successful Tourism Marketing. A Practical Handbook, Kogan Page Ltd., London 2001.
4.Cianciara J., Uścińska B., Komunikacja społeczna. Komunikowanie się z mediami w praktyce, Astrum, Wrocław 1999.
5.Czupryna K., Skuteczny marketing bezpośredni, IFC Press, Kraków 2004.
6.Kaczmarczyk S., Metody badania skuteczności i efektywności reklamy, w: Komunikacja marketingowa, red. M. Rydel, ODDK, Gdańsk 2001.
7.Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWN, Warszawa 2005.
8.Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, PWE, Warszawa 2004.
9.Kotler Ph., Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice Hall Int., New Jersey 1994.
10.Kruczek Z., Walas B., Promocja i informacja w turystyce, Proksenia, Kraków 2010.
11.Marketing Definitions. A Glossary of Marketing term, American Marketing Association, Chicago 1960.
12.Marketing usług turystycznych, red. D. Dudkiewicz, DrukTur Sp. z o.o., Warszawa 2007.
13.Middleton V.T.C., Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa 1996.
14.Pawlak-Kołodziejska K., Komunikacja marketingowa, w: Marketing, red. K. Andruszewski, TNOiK, Toruń 2011.
15.Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego, Difin, Warszawa 2008.
16.Sznajder A., Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa 1993.
17.www.industriada.pl/Pokaz/213305/o-industriadzie.
18.www.slaskie.pl/strona_n.php?jezyk=pl&grupa=3&dzi=1401258606&id_menu=612.