Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2017.126/1-13
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 126 (1) 2017
Proces komercjalizacji innowacji ICT
(Commercialization process of ict innovations)

Authors: Edyta Gwarda-Gruszczyńska
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania
Keywords: new technologies commercialization ICT industry
Data publikacji całości:2017
Page range:8 (119-126)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

ICT is an industry with big conunercialization potential. These innovations in many cases have strong influence on other industries and stimulate their growth and development. Innovations in ICT help companies to lower costs and increase income. Conunercialization pro­cesses may differ in various industries. Their different elements may be more or less important for companies. The article shows the conunercialization process of ICT innovations as a result of empirical research.
Download file

Article file

Bibliography

1.European Commission (2010). JCT and e-Business for an Innovative and Sustainable Economy. 7th Sunthesis Raport of Sectoral e-Business Watch. Luxembourg: Office for Official Pub¬lications of the European Conununities.
2.GUS (2010). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2004- 2008. Warszawa.
3.Gwarda-Gruszczyńska, E. (2013). Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przed-siębiorstwach. Uwarunkowania wyboru - kluczowe obszary decyzyjne. Łódź: Wydawnic¬two UŁ.
4.JCT Facts and Figures (2016). Pobrano z: https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/ stat/default.aspx.
5.Key anbling technologies (KET's). EC in COM (2009) 512/3.