1. | Brackett, M.A., Reyes, M.R., Rivers, S.E., Elbertson, N.A., Salovey, P. (2011). Classroom Emotional Climate, Teacher Affiliation and Student Conduct. Journal of Classroom Interaction, 46 (1), 27–36. |
2. | Kwiatkowski, S.T. (2015), Innowacje we współczesnym systemie kształcenia nauczycieli w kontekście kształtowani a inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych. W: R. Nowakowska-Siuta (red.), Bliżej siebie. Edukacja i dialog w grupie niejednorodnej kulturowo (s. 93–109). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT. |
3. | Martowska, K. (2009). Inteligencja emocjonalna licealistów a oddziaływania wychowawcze rodziców. Ruch Pedagogiczny, 3/4, 55–69. |
4. | Martowska, K. (2012). Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych. Warszawa: Liberi Librii. |
5. | Matczak, A. (2007). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych, Pracownia Testów Psychologicznych. Warszawa: PTP. |
6. | Matczak, A., Knopp, K.A. (2013) Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu człowieka. Warszawa: Liberi Libri. |
7. | Mayer, J.D., Salovey, P., Caruso, D. (2004). Emotional intelligence: theory, findings and implication. Psychological Inquiry, 15, 197–215. |
8. | Rutkowska, M. (2015) Rezyliencja jako interdyscyplinarna kategoria analityczna i jej zastosowanie w pedagogice. W: Z. Aleksander (red.), Pedagogika. Studia i Badania Naukowe, 1 (s. 29–48). Gdańsk: Ateneum – Szkoła Wyższa. |
9. | Salovey, P., Sluyter, D.J. (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. |
10. | Szczepaniak, A., Jabłkowska, K. (2007). Historia rozwoju pojęcia inteligencji emocjonalnej. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 7 (4), 227–232. |