1. | Bentham, J. (1789/2005). An Introduction to the Principles of Morals and Legislation. Red. J.H. Burns, H.L.A. Hart. Oxford: Clarendon Press. |
2. | Butcharov, P. (2006). Ethics dehumanized. W: T. Hogan, M. Timmons (red.), Metaethics after Moore (s. 367–390). Oxford: Clarendon Press. |
3. | Donagan, A. (2014). The Theory of Morality. Chicago: University of Chicago Press. |
4. | Dworkin, R. (1993). Life’s Dominion: An Argument about Abortion, Euthanasia and Individual Freedom. New York: Alfred A. Knoppf. |
5. | Fried, Ch. (1978). Right and Wrong. Cambridge, MA: Harvard University Press. |
6. | Glover, J., Scott-Taggart, M. (1975). It Makes No Difference Whether Or Not I Do It. Proceedings of the Aristotelian Society, Supplementary Volumes, 49, 171–209. |
7. | Hare, R. (1977a). Sprawiedliwość i równość. Etyka, 15, 143–144. |
8. | Hare, R. (1977b). Freedom and Reason. Oxford: Clarendon Press. |
9. | Jonas, H. (1996). Zasada odpowiedzialności. Tłum. M. Klimowicz. Kraków: Platan. |
10. | Kamm, F.M. (2006). Intricate Ethics. Rights, Responsibilities and Permissible Harm. Oxford: Oxford University Press. |
11. | Kamm, F.M. (2013). Bioethical Prescriptions. To Create, End, Choose and Improve Lives. Oxford: Oxford University Press. |
12. | Kant, I. (1979/2005). Metafizyka moralności. Tłum. E. Nowak. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
13. | Kant, I. (1795/1995). O wiecznym pokoju. Tłum. F. Przybylak. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. |
14. | Liebs, D. (2014). Das Rechtssprichwort Fiat iustitia et pereat mundus. Revue Internationale des Droits de l’Antiquité, 61, 83–95. |
15. | Mansfield, W.M. R. v. Wilkes 4 Burr 2527 [98 ER 327], 1770. |
16. | Moore, G.E. (1903/2003). Zasady etyki. Tłum. C. Znamierowski. Warszawa: Altaya DeAgostini. |
17. | Rashdall, H. (1907). The Theory of Good and Evil. Vol. 1. Oxford: Clarendon Press. |
18. | Radbruch, G. (1937). O celu prawa. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 3, 325–336. |
19. | Saja, K. (2015). Etyka normatywna: między konsekwencjalizmem a deontologią. Kraków: Universitas. |
20. | Scheffler, S. (1982). The Rejection of Consequentialism. Philosophical Investigation of the Considerations Underlying Rival Moral Conceptions. New York: Oxford University Press. |
21. | Scheler, M. (1923/1976). O zjawisku tragiczności. W: Arystoteles, D. Hume, M. Scheler, O tragedii i tragiczności. Tłum. W. Tatarkiewicz, T. Tatarkiewiczowa, R. Ingarden (s. 49–95). Kraków: Wydawnictwo Literackie. |
22. | Shaw, W.H. (1995). Moore on Right and Wrong: the Normative Ethics of G.E. Moore. Dordrecht–Boston: Kluwer Academic Publishers. |
23. | Sidgwick, H. (1907). The Methods of Ethics. London: Macmillan and Company. |
24. | Watson, W. (1602/1974). A Decacordon of Ten Quodlibetical Questions concerning Religion and State. IIkley: Scolar Press. |
25. | Wheeler, A.M. (1986). Donagan on fiat iustitia, ruat caelum. Ethics, 4 (96), 873–875. |
26. | Williams, B. (1973). Against Utilitarianism. W: B. Williams, J.J.C. Smart, Utilitarianism For and Against (s. 75–150). Cambridge: Cambridge University Press. |
27. | Williams, B. (1995). Utilitarianism and Self-Indulgence. W: B. Williams, Moral Luck (s. 20–53). Cambridge: Cambridge University Press. |
28. | Woodard, Ch. (2008). Reasons, Patterns and Cooperation. London–New York: Routledge. |
29. | Zajadło, J. (2013). Łacińska terminologia prawnicza. Warszawa: Wolters Kluwer. |