1. | Antonik, Dominik. „Audiobook. Od brzmienia słów do głosu autora”. Teksty Drugie 5 (2015): 126–147. |
2. | Białoszewski, Miron. Dokładane treści. Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie, 7–8, Dział Rękopisów, sygn. 16 T. 5. 3956. |
3. | Białoszewski, Miron. Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie, Dział Foniczny, sygn. M.01394-M.01340. |
4. | Białoszewski, Miron. Polot nad niskimi sferami. Utwory zebrane, t. 13. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 2017. |
5. | Białoszewski, Miron. Proza stojąca, proza lecąca. Utwory zebrane, t. 12. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 2015. |
6. | Białoszewski, Miron. Świat można jeść w każdym miejscu. Utwory zebrane, t. 14. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 2017. |
7. | Białoszewski, Miron. Tajny dziennik. Kraków: Znak, 2012. |
8. | Byliniak, Maciej. „Wiersze idą do słuchu”. Dwutygodnik 72 (2011). Dostęp 15.06.2022. https://www.dwutygodnik.com/artykul/3003-wiersze-ida-do-sluchu.html. |
9. | Głowiński, Michał, „Białoszewskiego gatunki codzienne”. W: Pisanie Białoszewskiego, red. Michał Głowiński, Zdzisław Łapiński, 144–151. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, 1993. |
10. | Głowiński, Michał. „Małe narracje Mirona Białoszewskiego”. W: Michał Głowiński, Gry powieściowe. Szkice z teorii i historii form narracyjnych, 229–247. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1973. |
11. | Janion, Maria. „Być Ja swojego Ja”. W: Maria Janion, Tragizm, historia, prywatność, red. Małgorzata Czermińska, 406–417. Kraków: Universitas, 2000. |
12. | Karpowicz, Agnieszka, „Ekstraspekcje. Dwie autobiografie «lizbońskie»”. W: MiroFor, t. II, red. Maciej Byliniak, Agnieszka Karpowicz, Piotr Sobolczyk, 122–146. Gdańsk: Fundacja Terytoria Książki, 2021. |
13. | Karpowicz, Agnieszka. „Fono-chrono-grafie. Archiwalia dźwiękowe Mirona Białoszewskiego”. Śląskie Studia Polonistyczne 1 (2022): 1–12. |
14. | Karpowicz, Agnieszka. „«Tak jakby poza nawiasem». Apolityczność Mirona Białoszewskiego?”. W: Polityki/Awangardy, red. Agnieszka Karpowicz, Jakub Kornhauser, Marta Rakoczy, Aleksander Wójtowicz, 567–594. Kraków: Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020. |
15. | Karpowicz, Agnieszka. „Wibracje Mitsuku. Archiwum głosu Mirona Białoszewskiego”. Teksty Drugie 3 (2019): 79–94. |
16. | Konicka, Halina. „Kulturowy sens gatunkowych decyzji Mirona Białoszewskiego”. Teksty Drugie 1–2 (1997): 63–80. |
17. | Niżyńska, Joanna. Królestwo małoznaczącości. Miron Białoszewski a trauma, codzienność, queer. Tłum. Agnieszka Pokojska. Kraków: Universitas, 2018. |
18. | Poprawa, Adam, Browarny, Wojciech, red. Białoszewski przed „Dziennikiem”. Kraków: Universitas, 2010. |
19. | Stańczakowa, Jadwiga. Dziennik we dwoje. Oprac. i posł. Adam Poprawa. Wrocław: Warstwy, 2015. |
20. | Świrek, Anna. Z gatunkiem czy bez… O twórczości Mirona Białoszewskiego. Zielona Góra: WydawnictwoWyższej Szkoły Pedagogicznej, 1997. |
21. | Tuszyńska, Justyna. „Dźwięki natury a sztuka dźwięku. O rozumieniu reprezentacji w fonografii”. Teksty Drugie 5 (2015): 58–70. |