1. | Bauman, Richard, Briggs Charles, Gatunek, intertekstualność i władza, przeł. O. Kaczmarek [w:] Communicare. Almanach antropologiczny nr 4, Performance, tekst, hipertekst, red. G. Godlewski A. Karpowicz, M. Rakoczy, P. Rodak, Warszawa: WUW, 2014. |
2. | Ciesielska, Marta (red.), Dom na Krochmalnej na łamach „Małego Przeglądu”, Warszawa: Ezop, 1997. |
3. | Chartier, Roger, Czy książki wywołują rewolucję, Szkice z historii książki, lektury i kultury piśmiennej, red. P. Rodak, Warszawa: WUW, 2019. |
4. | Dolar, Mladen, Polityka głosu, tłum. P. Bożek, G.Nowak, „Teksty Drugie”, nr 5 (2015): 238-260. |
5. | Ingold, Tim, Twórczość i improwizacja kulturowa, tłum. M. Rakoczy [w:] Communicare. Almanach antropologiczny nr 4, 15-24. |
6. | Karpowicz, Agnieszka, Poławianie gatunków. Twórczość słowna w antropologicznej sieci, w: Od aforyzmu do zinu, Gatunki twórczości słownej, red. Grzegorz Godlewski et al., Warszawa: WUW, 2013. |
7. | Korczak, Janusz, Jak kochać dziecko. Internat [w:] tegoż, Dzieła, t. 7, red. S. Wołoszyn, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Latona, 1993. |
8. | Korczak, Janusz, Momenty wychowawcze w: tegoż, Dzieła, t. 7, red. S. Wołoszyn, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Latona, 1993. |
9. | Landau-Czajka, Anna, Wielki „Mały Przegląd”. Społeczeństwo i życie codzienne w II Rzeczypospolitej oczami korespondentów „Małego Przeglądu”, Warszawa: Żydowski Instytut Historyczny, 2018. |
10. | Rodak, Paweł, „Autobiografia”, w: Od aforyzmu do zinu. Gatunki twórczości słownej, red. Grzegorz Godlewski et al., Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013. |
11. | Rodak, Paweł, Pismo, książka lektura. Rozmowy: Le Goff, Chartier, Hebrard, Fabre, Lejeune, red. P. Rodak, Warszawa: WUW, 2009. |
12. | Rogowska-Falska, Maria, Wspomnienia z maleńkości dzieci „Naszego Domu” w Pruszkowie, Warszawa: Spółdzielnia Ksiegarska „Książka”, 1924. |
13. | Sikora, Agata, Szczerość. O wyłanianiu się nowoczesnego porządku komunikacyjnego, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020. |
14. | Spyrou, Spyros, Disclosing Childhoods. Research and Knowledge Production for a Critical Childhood Studies, London: Palgrave Macmillan, 2018. |
15. | Witeska-Młynarczyk, Anna, Can the Children Speak. Voice, Children and an ADHD Diagnosis in an Ethnographic Research, “Revue de Science Sociale”, nr 63 (2020), https://doi.org/10.4000/revss.4902. |
16. | Witkowska-Krych, Agnieszka, Budowanie od podstaw: „Mały Przegląd” jako nowatorski, systematyczny i wieloletni projekt pedagogiczno-społeczny, „Almanach Muzealny” t. 8, Warszawa: Muzeum Warszawy, 2014: 167-189. |