Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (29) 2015
Turystyka jako gra – innowacje w aktywizacji turystycznej
(Tourism as a Game – Innovations in Tourist Activation)

Authors: Iwona Połucha
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Keywords: creativity geocatching questing tourism game
Data publikacji całości:2015
Page range:15 (57-71)

Abstract

The continuation of the widespread use of ICT is the education by applying the elements of games, implemented within the framework of tourism as an interactive and creative forms of sightseeing. The article presents an unconventional tools to educate tourists and engagement of the local community through field games, questing, geocatching, storytelling, LARP etc. Attractive, but little-known areas are an ideal space for education within the modern sense of tourism based on cultural and natural heritage. Methods of tourist activation were presented for selected examples. The opportunities and benefits of active discovery of tourist values also were pointed out. The idea of interactive and creative exploring of open space refers to the interests and functioning way of a new generation of tourists.
Download file

Article file

Bibliography

1.Best Quest, www.bestquest.pl.
2.Clark D., Glazer S., Questing: A Guide to Creating Community Treasure Hunts, Lebanon NH 03766, University Press of New England 2004.
3.Dąbrowski S., Gry miejskie – nowy trend w marketingu miast i atrakcji turystycznych, 2013, 2009.forum.gdynia.pl.
4.Eduquesty, www.eduquesty.pl.
5.Geocatching, geocatching.pl.
6.Grywalizacja buduje zaangażowanie, „Wiadomości Turystyczne” 2014, nr 5.
7.Kachniewska M., Play tourism – czyli aplikacja, której jeszcze nie ma, cz. II, 2014, http://travelmarketing.pl/play-tourism-czyli-aplikacja-ktorej-jeszcze-nie-ma-cz-ii/.
8.MiLA – Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych, www.mila.org.pl.
9.Połucha I., Turystyka nowej generacji – innowacyjne odkrywanie lokalnego dziedzictwa, w: Warmia i Mazury – nasze wspólne dobro, red. S. Czachorowski, M. Antolak, Ż. Kostyk, Wyd. UW-M, Olsztyn 2014.
10.Questing, www.guesting.pl.
11.Questing – aktualności, www.national-geographic.pl/aktualnosci/pokaz/questing-w-ktora-strone.
12.Questing w Polsce, www.planetpr.pl /category/doswiadczenie/marketing-miejsc/questing.
13.Questing – wyprawy odkrywców, www.questy.com.pl.
14.Warcholik W., Leja K., Gry miejskie jako innowacyjne produkty turystyczne, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Geographica” 2012, vol. 3.
15.Włącz się do gry – jak zorganizować grę miejską?, www.pah.org.pl/m/1675/2011-12-05_PAH_wlacz-sie-do-gry.pdf.