Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2016.1.33-18
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (33) 2016
Trendy w przemyśle spotkań na przykładzie segmentacji zarządzania spotkaniami biznesowymi
(Trends in the Meetings Industry Based on Segmentation Model of Business Meetings Management)

Authors: Krzysztof Celuch
Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji
Keywords: meetings industry trends management meetings and events market
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (225-234)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Within the article, the author presents a brief analysis of terminology based on research area, depending on the meetings between the industry and tourism enhancing the common elements and a new systematization according to the goals of the meetings, that is, content, product and motivation depending majority of market exchange services. Changes to the meetings industry at global and regional levels are critical and have an impact on the management of appointments in terms of exchanges in the services, financial flows and fluctuations in human resources. Not only want to look at it from a methodological standpoint, but also as a trend occurring.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bartoszewicz, W., Borne-Januła, H., Skalska, T., Buczak, T., Socała, J., 2003, Metodologia badań i badanie pilotażowe turystyki biznesowej, Instytut Turystyki, Warszawa.
2.Celuch K., 2005, Definicje i interpretacje pojęć, w: Turystyka biznesowa. Produkt i promocja, SKKP w Polsce, Warszawa.
3.Celuch K., 2014, Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Warszawa.
4.Convention Industry Council, 2005, APEX Industry Glossary, The glossary of the meetings, conventions and exhibitions industry, Alexandria, VA, USA.
5.Davidson, R., Cope, B., 2003, Turystyka biznesowa, POT, Warszawa.
6.EMI, 2014, Mosaic Experiential Marketing; raport Event Track Study.
7.ICCA, 2015, ICCA 50-year statistics: A Modern History of International Association Meetings: 1963-2012, http://www.
8.iccaworld.com/cdps/cditem.cfm?nid=5180, dostęp wrzesień 2015.
9.Meetings Week Poland 2014, 2014, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Warszawa.
10.MPI, 2015, Meetings Outlook, Meeting Professionals International, Dallas.
11.Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce, 2015, POT, Warszawa.
12.SITE, 2014, Site Index, Society of Incentive and Travel Excellence, http://www.siteglobal.com/, dostęp wrzesień 2015.
13.Świątecki, A., 2005, Nowy incentive w Polsce, ELECT Business Service & Travel, Warszawa.
14.Turystyka biznesowa. Produkt i promocja, 2005, SKKP w Polsce, Warszawa.
15.WTO, 2006, Measuring the Economic Importance of the Meetings Industry. Developing a Tourism Satellite Account Extension, Madrid.