Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2015.2.30-14
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 2 (30) 2015
Organizacja masowych imprez sportowych jako forma promocji ośrodków turystycznych na przykładzie Letniego Biegu Piastów w Jakuszycach
(THE ORGANIZATION OF MASS SPORT EVENTS AS THE FORM OF SPORT CENTRES PROMOTION BASED ON THE EXAMPLE OF SUMMER PIASTS’ RACE IN JAKUSZYCE)

Authors: Piotr Zawadzki
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keywords: tourism promotion qualified tourism event marketing Summer Piasts’ Race
Data publikacji całości:2015
Page range:13 (233-245)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The purpose of this paper is to present the possibilities for tourism product promotion using the modern promotional form called event marketing. The initial, introductory part of the article presents the problems of sport oriented tourism and its similarities with sport and qualified tourism. The author has also discussed the essence and qualities of activities related to even marketing. Next the author characterized Jakuszyce as the most popular centre for cross-country skiing in Poland and the Association of Piasts’ Race – the organizer of the biggest sport events in the area of Jakuszycka Clearing. The final part of the article covers the activities related to the organization of Summer Piasts’ Race and this event impact on the development of tourism in Jakuszyce in summer season.
Download file

Article file

Bibliography

1.Gębarowski M., Sport jak o element działań promocyjnych polskich miast, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo i komunikacja w regionie, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2010, nr 596, „Ekonomiczne Problemy Usług” nr 56.
2.Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005.
3.Kuźniar W., Obszary wykorzystania events marketingu w promocji walorów jednostki terytorialnej na przykładzie woj. podkarpackiego, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo i komunikacja w regionie, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2010, nr 596, „Ekonomiczne Problemy Usług” nr 56.
4.Marketing w turystyce i rekreacji, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2013.
5.Merski J., Wpływ uprawiania turystyki kwalifikowanej przez ludzi dorosłych na ich sprawność motoryczną, Almamer, Warszawa 2007.
6.Merski J., Warecka J., Turystyka kwalifikowana, turystyka aktywna, Almamer, Warszawa 2009.
7.Siwiński W., Współczesne problemy turystyki i rekreacji w badaniach empirycznych nauk społecznych, Almamer, Warszawa 2007.
8.Tomik R., Hadzik A., Cholewa J., Turystyka aktywna w materiałach promocyjnych województw w Polsce, w: Wyzwania współczesnej polityki turystycznej. Problemy polityki turystycznej, red. A. Rapacz, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2012.
9.Winiarski R., Zdebski J., Psychologia turystyki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
10.www.izera.pl/rezerwat.html.
11.www.online.datasport.pl/zapisy/portal/listy/stats.php?zawody=995#.