Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 116 2015
Użyteczność systemów klasy Business Process Management (BPMS) dla firm sektora MSP
(The application of Business Process Management systems in small and medium sized businesses)

Authors: Marian Krupa
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu
Keywords: Business Process Management (BPM) Business Process Management Systems (BPMS) Processes Landscape Process Performance Management (PPM) Small and Medium Enterprises (SME)
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (548-559)

Abstract

Integrated Management Systems (TQM, ISO, ERP) development has a big impact on the management model defined as a “process approach”. Nevertheless, all this type of projects have to deal with all kind of barriers and obstacles in terms of organizational and cultural development and technological change. In the following paper, there are analyzed the major benefits of Business Process Management Systems (BPMS) in area of Small and Medium Enterprises (SME) activities. The analysis consists of: the Business Process Management Systems overview, the introduction to Business Process Management (BPM) implementation projects, the level of BPM concept evaluation in Polish enterprises and the BPM concept and BPMS IT standards for SME from added value point of view analysis.
Download file

Article file

Bibliography

1.Badurek J., Strategia procesowa. Czynniki sukcesu, „Zarządzanie procesami”, raport specjalny „Computerworld”, 10.2008.
2.Bartoszewicz G., Projektowanie wdrożenia modułów logistycznych zintegrowanych systemów klasy ERP. Podejście procesowe, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.
3.Bugdol M., Goranczewski B., Projakościowe usprawnianie organizacji oparte na procesach. Koncepcje, metody i narzędzia, Wyd. PWSZ w Oświęcimiu, Oświęcim 2011.
4.Gawin B., Marcinkowski B., Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN
5.w praktyce, Helion, Gliwice 2013.
6.Ignacik I., Sitech: Mapowanie procesów, które ma sens, materiały branżowe dostępne
7.w ramach „Akademia Wiedzy BCC”, www.bcc.com.pl (30.06.2007).
8.Krupa M., Uwarunkowania realizacji projektów informatycznych (ERP) w ramach sektora MŚP, w: Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstwa. Mikrofirma 2013, red. A. Bielawska, Zeszyty Naukowe nr 752, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2013;
9.Müller R., Rupper P., Proces Reengineering. Optymalizacja procesów zorientowanych na klienta, Astrum, Wrocław 2000.
10.Najlepsze praktyki we wdrażaniu koncepcji BPM, Carrywater Group SA, Portal „Procesow-cy.pl”, wrzesień 2012, www.procesowcy.pl, (15.11.2014).
11.Paluchowski P., Myślenie strategiczne jako kluczowy czynnik sukcesu w budowaniu przewagi konkurencyjnej małych i średnich firm w Polsce na przykładzie Korbank Sp. z o.o.,
12.w: Budowanie konkurencyjności organizacji, red. A. Becht, Media Press, Łódź 2009.
13.Piasecki Ł.J., Optymalizacja procesów w biznesie, dodatek branżowy „Zarządzanie procesami i dokumentami. BPM i Document Flow”, „Computerworld”, 06.2009.
14.Rzepka M., Wykorzystanie narzędzi BPR do wdrożenia systemu SAP. Modelowanie procesów biznesowych, materiały branżowe dostępne w ramach „Akademia Wiedzy BCC”, www.bcc.com.pl (30.06.2007).
15.Sieniawska M., Czy „Procesowiec” = Agent zmiany?, www.procesowcy.pl (25.05.2014).
16.Szelągowski M., Konieczność indywidualizacji procesów biznesowych, www.procesowcy.pl (10.08.2014).
17.Ubysz J., Tożsamość BI, „CIO. Magazyn Dyrektorów IT”, 01.2006.
18.Warno L., Biznesowa indolencja - czy sposób na inteligentne zarządzanie?, „CIO. Magazyn Dyrektorów IT”, 12.2005.
19.Wyskwarski M., Wykorzystanie koncepcji Business Intelligence w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Organizacja i Zarządzanie, Gliwice 2013.