Year: | 2015 |
# | Title | Page range | Authors | Actions |
---|---|---|---|---|
1. |
O utylitarystycznych założeniach nowożytnej nauki(The utilitarian assumptions of modern science) |
14 (11-24) | Jan Rutkowski | More |
2. |
Uwarunkowania prawne karier akademickich w Polsce międzywojennej (1918-1939)(Legal framework of academic careers in interwar poland (1918–1939)) |
20 (25-44) | Elżbieta Magiera | More |
3. |
Uniwersytet to bardzo wiele różnych rzeczy(The university is a lot of different things) |
12 (47-58) | Maksymilian Chutorański | More |
4. |
Czy prawda powinna stanowić istotną wartość dla naukowców?(Should the truth be significant value for sientists?) |
11 (59-69) | Jacek Moroz | More |
5. |
Pedagogiczny kontekst postrzegania człowieka starego i starości jako fazy życia przez kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej(Pedagogical context of the perception of an elderly person and old age as the stage of life by candidates for early school education teachers) |
15 (73-87) | Ewa Kochanowska | More |
6. |
Organizacja i działalność merytoryczna innowacji edukacyjnych wprowadzanych w szkolnictwie wyższym na przykładzie Big-bandu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza WPA w Kaliszu(The organization and substantial activities of educational innovations introduced to higher education on the example of a Big-band at university of Adam Mickiewicz WPA in Kalisz) |
16 (91-106) | Mirosław Kordowski | More |
7. |
Electronic resource “Electrotechnics” as a tool of students’ educational activity management |
11 (107-117) | Valentina Shvets | More |
8. |
Agambenowska szczelina edukacyjna. Recenzja Tyson E. Levis, On Study: Giorgio Agamben and Educational Potentiality, Routlege 2013(Agamben’s educational notch. Review of Tyson E. Levis, On Study: Giorgio Agamben and Educational Potentiality, Routlege 2013) |
14 (121-134) | Oskar Szwabowski | More |