1. | Banach, Małgorzata, Dominika Bucko. Rozumienie tekstu pisanego w języku obcym. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Kraków: Księgarnia Akademicka, 2019. |
2. | Czeniek, Anna. „Sprawność pisania – sprawnością odkrywaną na nowo”. W: Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. Karolina Birecka, Katarzyna Taczyńska. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2011, 15–23. |
3. | Dębski, Robert. Komputer w nauczaniu języka polskiego. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 1996. |
4. | Dudzik, Agnieszka. „Co to dziś znaczy nauczać języka medycznego”. Języki Obce w Szkole 1 (2014): 73–76. |
5. | Gajewska, Elżbieta, Magdalena Sowa. LSP, FOS, Fachsprache... Dydaktyka języków specjalistycznych. Lublin: Werset, 2014. |
6. | Kokot, Urszula. „Klasyfikacja tekstów medycznych”. W: Języki fachowe – problemy dydaktyki translacji, red. Andrzej Kątny, 57–69. Olecko: Wszechnica Mazurska, 2001. |
7. | Ligara, Bronisława, Wojciech Szupelak. Lingwistyka i glottodydaktyka języków specjalistycznych na przykładzie języka biznesu. Podejście porównawcze. Kraków: Księgarnia Akademicka, 2012. |
8. | Lipińska, Ewa, Anna Seretny. ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Kraków: Universitas, 2005. |
9. | Ławnicka-Borońska, Magdalena, Kamila Kubacka. „Język polski medyczny w wybranych materiałach dydaktycznych ostatniego ćwierćwiecza”. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców 23 (2016): 215–235. |
10. | Ławnicka-Borońska, Magdalena, Weronika Janina Rudnik, Justyna Wiśniewska. „Kurs języka polskiego jako obcego dla studentów medycyny”. W: Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, red. Karolina Pluskota, Katarzyna Taczyńska, 322–323. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2011. |
11. | Magajewska, Mirosława. „Wykorzystywanie tekstu specjalistycznego w pracy na poziomie średnim (B2)”. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców 17 (2010): 457–465. |
12. | Memet, Piotr, Alicja Mrózek, red. Języki specjalistyczne. Zagadnienia dydaktyki i przekładu. Katowice: Wydawnictwo Śląsk, 2003. |
13. | Oczko, Paulina. „Koncepcje rozwijania sprawności receptywnych i produktywnych w nauczaniu polskiego języka medycznego”. W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie. T. 4, red. Marcin Grygiel, Marta Rzepacka, 32–43. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020. |
14. | Oczko, Paulina. „Techniki rozwijania sprawności słuchania i mówienia w podręcznikach do nauczania polskiego języka medycznego”. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców 27 (2020): 435–450. |
15. | Pukas-Palimąka, Danuta. „Efektywne techniki rozwijania sprawności czytania tekstów ze zrozumieniem”. W: Sprawności przede wszystkim, red. Ewa Lipińska, Anna Seretny, 89–99. Kraków: Universitas, 2006. |
16. | Rada Europy: Coste, Daniel, Brian North, Joseph Sheils, John Trim. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Tłum. W. Martyniuk. Warszawa: CODN, 2003. |
17. | Smuk, Maciej. „Rozwijanie kompetencji tekstowej w specjalistycznych odmianach języka (na przykładzie francuskiego języka medycznego”. Języki Obce w Szkole 2 (2007): 55–65. |
18. | Szulc, Aleksander. Słownik dydaktyki języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 1997. |
19. | Zabielska, Magdalena, Magdalena Żelazowska. „Opis przypadku jako tekst specjalistyczny w dyskursie medycznym – przegląd badań”. Lingwistyka Stosowana 16 (2016), 3: 165–190. |