1. | Bańka, A., Motywacja osiągnięć: podstawy teoretyczne i konstrukcja skali do pomiaru motywacji osiągnięć w wymiarze międzynarodowym, Studio PRINT-B, 2005. |
2. | Biedrzycka, M., Kształtowanie motywacji do nauki wśród uczniów z trudnościami szkolnymi i bez w wieku 9-16 przez środowisko szkolne, Gdańsk 2018. |
3. | Chwedeńczuk, B., ,,O autonomii dobra” Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria 1.4 (1992): 83-88. |
4. | Dunaj B., Słownik współczesnego języka polskiego. Warszawa 1996. |
5. | Grzegorzewska, M. K., Stres w zawodzie nauczyciela: specyfika, uwarunkowania i następstwa. Kraków 2006. |
6. | Heitzman, J., Stres w etiologii przestępstw agresywnych. Kraków 2002. |
7. | Jacennik, B., Szczepańska, J., ,,Aby stresu było mniej” Psychologia w szkole 3 (2007): 89-96. |
8. | Karwowska, M., Albrecht, M., "Niepełnosprawność dziecka przyczyną rozpadu czy spójności rodziny" Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy.Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji 3 (2008): 13-26. |
9. | Konczanin, J., ,,Sposoby na stres” Poradnik dla pracownika, Warszawa 2016. |
10. | Kowalska, G., Grzyb, B., ,,Stres w życiu człowieka–ujęcie teoretyczne” ROK IX Numer 4/2015 (29) (2015): 379. |
11. | Pawłowska, B. ,,Teorie motywacji”, Łódź 2009. |
12. | Pilch, T., and Bauman, T., Zasady badań pedagogicznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich,1998. |
13. | Potocka, A., ,,Stres–natura zjawiska” [w:] Waszkowska M, Potocka A, Wojtaszczyk P, [red.], Miejsce pracy na miarę oczekiwań, Łódź (2010): 9-44. |
14. | Sarzyńska-Mazurek, E., Wosik-Kawala, D., Wybrane zasoby osobiste kandydatów przygotowujących się do pracy w zawodach pomocowych, Lublin 2020. |
15. | Stach, R., Kwestionariusz do badania optymizmu, Kraków 2001. |
16. | Stanisz, A., Przystępny kurs statystyki w oparciu o program STATISTICA PL na przykładach z medycyny, StatSoft Polska, 2001. |
17. | Terelak, J. F., Psychologia stresu, Bydgoszcz 2001. |
18. | Żołnierz, J., i in., ,,Poczucie własnej skuteczności, religijność a opinie na temat roli religii w radzeniu sobie z trudnościami studentów medycyny" Journal of Education, Health and Sport, 7.4 (2017): 185-201. |