Studia Paradyskie

ISSN: 0860-8539     eISSN: 2956-4204    OAI    DOI: 10.18276/sp.2024.34-08
CC BY-SA   Open Access   DOAJ  ERIH PLUS

Liste der Ausgaben / 34/2024
Sposoby radzenia sobie ze stresem a motywacja do działania członków studenckich kół naukowych

Autoren: Wiktoria Krakowiak ORCID
Schlüsselbegriffe: stres motywacja do działania Koła Naukowe studenci
Veröffentlichungsdatum der gesamten Ausgabe:2024
Seitenanzahl:13 (121-133)
Klasyfikacja JEL: I21 I23
Cited-by (Crossref) ?:
Anzahl der Downloads ?: 144

Abstract

Rozwój współczesnego społeczeństwa niewątpliwie oddziałuje na zachowanie i samopoczucie jednostki. Pojęcia takie jak stres oraz motywacja są przedmiotem licznych dyskursów. Studenci będący członkami kół naukowych również narażeni są na stres wynikający nie tylko z samego faktu studiowania, ale i podejmowanych aktywności w ramach działań Koła, do którego przynależą. Stopień zaangażowania studentów w prace kół naukowych z pewnością zależy od ich motywacji. Praca ukazuje powstałe zależności pomiędzy sposobami radzenia sobie ze stresem a motywacją do działania członków studenckich kół naukowych. Celem pracy była próba określenia zależności pomiędzy sposobami radzenia sobie ze stresem a motywacją do działania członków studenckich kół naukowych.

zusätzliche Dateien

08_krakowiak.w_plik_z_tekstem_artykulu_pdf.pdf Pobierz
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Bańka, A., Motywacja osiągnięć: podstawy teoretyczne i konstrukcja skali do pomiaru motywacji osiągnięć w wymiarze międzynarodowym, Studio PRINT-B, 2005.
2.Biedrzycka, M., Kształtowanie motywacji do nauki wśród uczniów z trudnościami szkolnymi i bez w wieku 9-16 przez środowisko szkolne, Gdańsk 2018.
3.Chwedeńczuk, B., ,,O autonomii dobra” Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria 1.4 (1992): 83-88.
4.Dunaj B., Słownik współczesnego języka polskiego. Warszawa 1996.
5.Grzegorzewska, M. K., Stres w zawodzie nauczyciela: specyfika, uwarunkowania i następstwa. Kraków 2006.
6.Heitzman, J., Stres w etiologii przestępstw agresywnych. Kraków 2002.
7.Jacennik, B., Szczepańska, J., ,,Aby stresu było mniej” Psychologia w szkole 3 (2007): 89-96.
8.Karwowska, M., Albrecht, M., "Niepełnosprawność dziecka przyczyną rozpadu czy spójności rodziny" Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy.Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji 3 (2008): 13-26.
9.Konczanin, J., ,,Sposoby na stres” Poradnik dla pracownika, Warszawa 2016.
10.Kowalska, G., Grzyb, B., ,,Stres w życiu człowieka–ujęcie teoretyczne” ROK IX Numer 4/2015 (29) (2015): 379.
11.Pawłowska, B. ,,Teorie motywacji”, Łódź 2009.
12.Pilch, T., and Bauman, T., Zasady badań pedagogicznych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich,1998.
13.Potocka, A., ,,Stres–natura zjawiska” [w:] Waszkowska M, Potocka A, Wojtaszczyk P, [red.], Miejsce pracy na miarę oczekiwań, Łódź (2010): 9-44.
14.Sarzyńska-Mazurek, E., Wosik-Kawala, D., Wybrane zasoby osobiste kandydatów przygotowujących się do pracy w zawodach pomocowych, Lublin 2020.
15.Stach, R., Kwestionariusz do badania optymizmu, Kraków 2001.
16.Stanisz, A., Przystępny kurs statystyki w oparciu o program STATISTICA PL na przykładach z medycyny, StatSoft Polska, 2001.
17.Terelak, J. F., Psychologia stresu, Bydgoszcz 2001.
18.Żołnierz, J., i in., ,,Poczucie własnej skuteczności, religijność a opinie na temat roli religii w radzeniu sobie z trudnościami studentów medycyny" Journal of Education, Health and Sport, 7.4 (2017): 185-201.