Year: | 2020 |
# | Title | Page range | Authors | Actions |
---|---|---|---|---|
1. |
Memory as a soft power: A case of Polish-Lithuanian dialogical memory |
15 (5-19) | Przemysław Łukasik | More |
2. |
Wpływ instytucji kulturalnych na społeczność muzułmańską i hiszpańską(The influence of the cultural institutions on Muslims and the Spanish community) |
12 (21-32) | Justyna Salamon | More |
3. |
Inkluzywne nurty dojrzałej teologii politycznej Jürgena Moltmanna(Inclusive currents of the mature Jürgen Moltmann’s political theology) |
12 (33-44) | Zbigniew Danielewicz | More |
4. |
Europeizacja okołoakcesyjna Finlandii(Around the accession Europeanization of Finland) |
10 (45-54) | Krzysztof Kaczmarek | More |
5. |
Pedagogika strachu i kary jako narzędzia katynizmu w procesie destrukcji życia społeczno-politycznego(Pedagogy of fear and punishment as tools of Katynizm in the process of the destruction of socio-political life) |
9 (55-63) | Zbigniew Werra | More |
6. |
Rama interpretacyjna „pandemii COVID-19” a wybrane zasady propagandy politycznej – propozycja zestawienia zakresu użyteczności(Interpretative frame of the „COVID-19 pandemic” and selected principles of political propaganda – proposal of analytical report of the utility) |
10 (65-74) | Mateusz Bartoszewicz | More |
7. |
Celebrating school remembrance days “rebooted” |
12 (75-86) | Ágnes Klein, Éva Szederkényi | More |
8. |
Kurze Geschichte der deutschsprachigen PrimarschullehrerInnenbildung in Ungarn(The short history of the primary school teacher training for the German nationality in Hungary) |
9 (87-95) | Éva Márkus | More |
9. |
Ruch „Sardynek” we Włoszech(The Sardines movement in Italy) |
12 (97-108) | Olga Łozińska | More |