1. | Appelt, Karolina. (2005). Środkowy okres dorosłości. Jak rozpoznać potencjał dojrzałych dorosłych? In Anna Izabela Brzezińska (Hrsg.), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa (504–539). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |
2. | Augustyniak, Ewa. (2008). Jak uczą się dorośli? http://www2.chemia.uj.edu.pl/maciejow/skrypt/pdf/4.4_jak_ucza_sie_dorosli.pdf |
3. | Brzezińska, Anna Izabela. (2005). Jak myślimy o rozwoju człowieka? In Anna Izabela Brzezińska (Hrsg.): Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa (6–12). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |
4. | Dietrich, Rainer. (2002). Psycholinguistik. Metzler. |
5. | Finc, Karolina. (2021, 3. August). Badaczka mózgu: wiele problemów psychicznych wynika z braku zrozumienia, jak działają nasze umysły. https://dzienniknaukowy.pl/nauka-w-polsce/badaczka-mozguwiele-problemow-psychicznych-wynika-z-braku-zrozumienia-jak-dzialaja-nasze-umysly. |
6. | Franek, Joanna Emilia. (2016). Die Deutscherwerbsleistung von 3- bis 6-jährigen Kindergartenkindern mit Polnisch als Muttersprache. Dr. Kovać. |
7. | Grönemeyer, Herbert. (2009). Mensch. https://www.youtube.com/watch?v=_HvgCucmeaY. |
8. | Handke, Jürgen. (2012). The VLC Video Library. Psycholinguistics – The Lexicon. https://www.youtube. com/watch?v=x8HIAVTeGNk |
9. | tekstowo. pl (o. D.). https://www.tekstowo.pl/piosenka,herbert_gr_nemeyer_,mensch.html. |
10. | Mazurkiewicz-Sokołowska, Jolanta. (2010). Lingwistyka mentalna w zarysie. O zdolności językowej w ujęciu integrującym. Universitas. |
11. | Mazurkiewicz-Sokołowska, Jolanta. (2013). Emotionen in sprachlichen Repräsentationen und Prozessen. Colloquia Germanica Stetinensia 22, 203–213. |
12. | Nawrat, Dorota. (2013). Jak uczą się dorośli? Wybrane uwarunkowania uczenia się dorosłych. Edukacja dorosłych 1, 67–79. |
13. | Pekrun, Reinhard; Jerusalem, Matthias. (1996). Leistungsbezogenes Denken und Fühlen. Eine Übersicht zur psychologischen Forschung. In Jens Möller, Olaf Köller (Hrsg.), Emotionen, Kognitionen und Schulleistung (3–22). Beltz. |
14. | Schneider, Arno. (2006). Grundwortschätze und Terminologien. Neue Horizonte im Erwerb von Fremdsprachen und fremdsprachlichem Wortschatz. Romanistischer Verlag. |
15. | Schwarz, Monika. (1996). Einführung in die Kognitive Linguistik. Francke Verlag. |
16. | Spalek, Katharina. (2012). Wortproduktion. In Barbara Höhle (Hrsg.), Psycholinguistik (53–66). Akademie Verlag. |
17. | Taylor, John R. (2007). Gramatyka kognitywna. Universitas. |
18. | Traoré, Salifou. (2002). Gedächtnis, Gehirnsysteme und Wissenserwerb. Ein integrierter Ansatz zum Erlernen fremder Sprachen. Deutsch als Fremdsprache 39(1), 19–25. |
19. | Trempała, Janusz. (2010). Rozwój poznawczy. In Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (Hrsg.), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych (13–44). Wydawnictwo Naukowe PWN. |
20. | Ziółkowska, Beata. (2005). Okres wczesnej dorosłości. Jak rozpoznać potencjał młodych dorosłych? In Anna Izabela Brzezińska (Hrsg.), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa (469–502). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |