Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (29) 2015
Interakcje w przestrzeni – nowe trendy w animacji turystyki
(Interactions in Open Space – New Trends in Animation of Tourism)

Authors: Iwona Połucha
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Jan Žukovskis
Aleksandras Stulginskis University
Keywords: sightseeing modern tourism outdoor game innovation heritage
Data publikacji całości:2015
Page range:11 (73-83)

Abstract

New trends in tourism take into account the expectations of the modern generation of tourists who prefers the games available in a variety of mobile devices. It is reasonable to create forms of sightseeing that provide cultural and natural heritage through interactive games in an open space which meet tourist needs. Increasingly are taken activities to popularize innovative methods of exploring of urban and rural area, regional education, creative leisure. It is important to promote of the idea which motivates to learning about “small homelands“ and develops the trend called of “4 x E“ (entertainment, emotion, education, engagement). Implementation of this idea is carried out by outdoor field games (e.g. tourist and education games, questing, geocatching) and cultural events (happening, LARP etc.). The paper presents the contemporary forms of tourism reflecting trends related to the way of thinking of the current generation. It exists in the world of virtual experiences which determine the interests of potential tourists. Modern animation of tourism needs innovative methods of tourist activating.
Download file

Article file

Bibliography

1.Clark D., Glazer S., Questing: A Guide to Creating Community Treasure Hunts, Lebanon NH 03766, University Press of New England 2004.
2.Dąbrowski S., Gry miejskie – nowy trend w marketingu miast i atrakcji turystycznych, 2013, 2009.forum.gdynia.pl.
3.Geocatching, geocatching.pl.
4.Grywalizacja buduje zaangażowanie, „Wiadomości Turystyczne” 2014, nr 5.
5.Lewicka J., Kreatywne zwiedzanie, czyli spacery nowoczesnego turysty, „Magazyn Morsko-Turystyczny, http://balticpanorama.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=98%3Akreatywne-zwiedzanie-czyli-spacery-nowoczesnego-turysty&catid=46%3Anr-66&lang=pl.
6.Połucha I., Turystyka nowej generacji – innowacyjne odkrywanie lokalnego dziedzictwa, w: Warmia i Mazury – nasze wspólne dobro, red. S. Czachorowski, M. Antolak, Ż. Kostyk, Wyd. UW-M, Olsztyn 2014.
7.Połucha I., Elkhatib A.O., Žukovskis J., Organisational Aspects of the Arrangement of Green Space and Infrastructure in the Agritourism Farms: The Case Study from North-eastern Poland, Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, Research Papers 2011, no. 1 (25).
8.Połucha I., Žukovskis J., Regional Aspects of Rural Tourism in the Areas with Valuable Resources: Case of Warmia and Mazury Region in Poland, Management Theory and Studies – Rural Business and Infrastructure Development, Kaunas 2010.
9.Questing, www.guesting.pl.
10.Tourism 2020 Vision, WTO Madryt, www. world-tourism.org.
11.Warcholik W., Leja K., Gry miejskie jako innowacyjne produkty turystyczne, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Geographica” 2012, vol. 3.
12.Włącz się do gry – jak zorganizować grę miejską?, www.pah.org.pl/m/1675/2011-12-05_PAH_wlacz-sie-do-gry.pdf.