1. | Albu, L-L. (2011). Fiscal and Debt Sustainability and Growth Challenges. Studies in Business & Economics, 6 (3), 5-38. |
2. | Bahl, R. (2011). Tax assignment: does the practice match the theory? Environment & Planning C: Government & Policy, 2 (29), 264-280. |
3. | Baker, S. (2006). Sustainable Development. Routledge. |
4. | Blanchard, O.J. (1990). Suggestions of a New Set of Fiscal Indicators. OECD Working Papers, 79, 1-34. |
5. | Bohn, H. (1991). The Sustainability of Budget Deficits with Lump-Sum and with Income¬-Based Taxation. Journal of Money, Credit & Banking - Ohio State University Press, 23 (3), 580-604. |
6. | Chalk, N., Hemming, R. (2000). Assessing Fiscal Sustainability in Theory and Practice. !MF Working Paper, WP/00/81, 1-21. |
7. | Curtis, C., Low, N. (2012). Institutional Barriers to Sustainable Transport. Burlington: |
8. | Ashgate Publishing Ltd. |
9. | Ghatak, S., Sanchez-Fung, J.R. (2007). Is Fiscal Policy Sustainable in Developing Econo¬mies? Review of Development Economics, 11 (3), 518-530. |
10. | Grądzki, R., Matejun, M. (red.) (2009). Rozwój zrównoważony- zarządzanie innowacjami ekologicznymi. Łódź: Media Press. |
11. | Hoang, N.H. (2006). Environmental Protection: A Focus on Sustainable Development. |
12. | Nature, Society & Thought, 19 (1), 67-73. |
13. | Kelly, J.M., Freeland, P.K. (2003). Local Government Fiscal Autonomy: The Threat of Fiscal Centralization. Conference Papers --American Political Science Association, Annual Meeting, Philadelphia, 1-14. |
14. | Koehn, P.H. (2012). Transnational Higher Education and Sustainable Development: Cur¬rent Initiatives and Future Prospects, Policy Futures in Education, JO (3), 274-282. |
15. | Kosek-Wojnar, M. (2006). Samodzielność jednostek samorządu terytorialnego w sferze wydatków. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Bochni, 4, 75-88. |
16. | Kościelniak C. (2014). A consideration of the changing focus on the sustainable develop¬ment in higher education in Poland, Journal of Cleaner Production, 62, 114-119. DOI: 10.1016/j.jclepro.2013.06.006. |
17. | Kronenberg, J., Bergier, T. (red.). (2010). Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce. |
18. | Kraków: Fundacja Sendzimira. |
19. | Lodhi, S.A., Makki, M.A.M. (2010). A Natural Resource Management Framework for Sustainable Development. Pakistan Journal of Commerce & Social Sciences, 4 (1), 56-68. |
20. | Malicki, M. (red.). (2009). Trwały i zrównoważony rozwój w układzie regionalnym i lo-kalnym. Szczecin: Economicus. |
21. | Meloche, J.-P., Vaillancourt, F., Yilmaz, S. (2004), Decentralization or Fiscal Autonomy? |
22. | What Does Really Matter? Effects on Growth and Public Sector Size in European Transition Countries. World Bank Policy Research Working Paper, 3254, 1-28. |
23. | Molendowski, E., Stanek, P. (2012). Globalny kryzys finansowo-gospodarczy i strefy euro a sytuacja fiskalna nowych państw członkowskich (UE-10). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 273, 267-284. |
24. | Molendowski, E., Stanek, P. (2015). Poziom zadłużenia a wzrost gospodarczy i sytuacja ekonomiczna w nowych krajach członkowskich (UE-10) po akcesji do Unii Euro-pejskiej. W: E. Małuszyńska, G. Mazur, P. Idczak (red.), Unia Europejska wobec wyzwań przyszłości - aspekty prawne, finansowe i handlowe (s. 171-193). Poznań: |
25. | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. |
26. | Neck, R., Sturm, J.-E. (2008). Sustainability of Public Debt. Cambridge, Massachusetts: |
27. | Massachusetts Institute of Technology. |
28. | Oberhofer, P., Furst, E. (2013). Sustainable Development in the Transport Sector: Influenc¬ing Environmental Behaviour and Performance. Business Strategy & the Environ¬ment, 22 (6), 374-389. DOI: 10.1002/bse.1750. |
29. | Okubo, D. (2010). Fiscal sustainability and local government. National Civic Review, 99 (4), 34-39. |
30. | Oshionebo, E. (2013). The OECD Guidelines for Multinational Enterprises as Mechani-sms for Sustainable Development of Natural Resources: Real Solutions or Window Dressing? Lewis & Clark Law Review, 17 (2), 545-590. |
31. | Owsiak, S. (2012). O instytucjonalnych przesłankach trudności w koordynacji polityki monetarnej z polityką fiskalną. Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekono-micznego, 12, 47-62. |
32. | Seke, K., Petrovic, N., Jeremic, V., Vukmirovic, J., Kilibarda, B., Martie, M. (2013). |
33. | Sustainable development and public health: rating European countries. BMC Public Health, 13 (1), 1-7. DOI: 10.1186/1471-2458-13-77. |
34. | Steger, G. (2012). Redirecting public finance towards a sustainable path. OECD Journal on Budgeting, 2, 61-67. |
35. | Tsuchiya, Y. (2016). Directional analysis of fiscal sustainability: Revisiting Dornar's debt sustainability condition. International Review of Economics & Finance, 41, 189-201. DOI: 10.1016/j.iref.2015.08.012. |
36. | Uryszek, T. (2015a). Long-term Sustainability of Public Finance in the Central and Eastern EU Member States. Comparative Economic Research, 18 (4), 47-61. |
37. | Uryszek, T. (2015b). Samodzielność finansowa jednostek samorządu terytorialnego. |
38. | Polska na tle wybranych krajów Unii Europejskiej. Finanse Komunalne, 12, 5-14. |
39. | Uryszek, T. (2015c). Sustainable Public Finance - illusion or reality? Evidence from old EU Member States. Journal of International Studies, 8 (1), 22-30. |
40. | Uryszek, T. (2015d). Zrównoważone finanse lokalne w praktyce. Przykład dużych miast w Polsce. W: B. Guziejewska (red.), Zrównoważony rozwój miast. Polityka i finanse (s. 111-124). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. |