1. | Bellamy C. (2002), From Automation to Knowledge Management: Modernizing British Government with ICTs, „International Review of Administrative Sciences”, 68(2), s. 213–230. |
2. | Country Factsheets E-Government (2014), https://ec.europa.eu/digital-agenda/ en/news/scoreboard-2014-country-factsheets-e-government. |
3. | Grudzińska-Kuna A., Papińska-Kacperek J. (2013), Organizacyjne i techniczne aspekty elektronicznej identyfikacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 762, Ekonomiczne Problemy Usług nr 104, t. 1, s. 21–32. |
4. | Janssen M., Charalabidis Y., Zuiderwijk A. (2012), Benefits, Adoption Barriers and Myths of Open Data and Open Government, „Information Systems Management”, Vol. 29, No. 4, s. 258–268. |
5. | Jupp V. (2003), Realizing the Vision of eGovernment, „Journal of Political Marke-ting”, 2(3–4), s. 128–145. |
6. | Komisja Europejska (2012), eGovernment Benchmark Framework 2012–2015. |
7. | Komisja Europejska (2014), Delivering the European Advantage? ‘How European governments can and should benefit from innovative public services’. |
8. | ONZ (2014), eGovernment Benchmark Framework: The Future We Want. |
9. | Papińska-Kacperek J. (2013), Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce, Wydawnictwo UŁ, Łódź. |
10. | Papińska-Kacperek J., Polańska K. (2015), Inicjatywy Open Government Data, Roczni-ki Kolegium Analiz Ekonomicznych (w druku). |
11. | Tambouris E., Spanos E. (2002), An architecture for integrated public service delivery based on life-events, „Electronic Markets”, 12(4), s. 281–288. |
12. | Sidoroff T., Hyvönen E. (2005), Semantic e-goverment portals – a case study, Semantic Web Case Studies and Best Practices for eBusiness SWCASE05 (Vol. 7). |