Ekonomiczne Problemy Usług

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.131/1-24
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Lista wydań / nr 131 (1) 2018
Strategie rozwoju zewnętrznego w praktyce funkcjonowania rynku komunikacji elektronicznej w Polsce

Autorzy: Wiesław M. Maziarz
Uniwersytet Szczeciński Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Słowa kluczowe: rynek usług komunikacji elektronicznej alianse przejęcia
Data publikacji całości:2018-05-24
Liczba stron:9 (239-247)
Klasyfikacja JEL: L10
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

W warunkach silnej konkurencji na rynku usług komunikacji elektronicznej, nasycenia rynku usłu-gami telekomunikacyjnymi oraz konieczności ponoszenia znacznych nakładów inwestycyjnych na rozbudowę infrastruktury, operatorzy zmuszeni są do podejmowania działań strategicznych, mają-cych na celu poprawę ich pozycji rynkowych i konkurencyjnych. Rozwiązaniem strategicznym możliwym do przyjęcia w tej sytuacji rynkowej przez podmioty świadczące usługi telekomunika-cyjne jest opcja rozwoju zewnętrznego. W artykule przedstawiono realizowane, a także przewidy-wane, alianse i przejęcia operatorów telekomunikacyjnych oraz zmiany rynkowe, które one spowo-dują.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Budziewicz-Guźlecka, A. (2009). Nowy produkt telekomunikacyjny w aspekcie konwergencji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 35 (cz. 2), 519–530.
2.Czaplewski, M. (2017). Oddziaływanie regulacyjne Unii Europejskiej na rynek usług telekomuni-kacyjnych. Gospodarka Narodowa, 5 (279), 65–87.
3.Drab-Kurowska, A. (2013). Polityka konkurencji na rynku e-commerce. Zeszyty Naukowe Uniwer-sytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 104 (t. 1), 501–511.
4.Strategor (1999). Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: PWE.
5.Fornalczyk, A. (2007). Biznes a ochrona konkurencji. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer Business.
6.Pocztowski, A. (red.) (2004). Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesach fuzji i przejęć. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
7.Borowiecki, R., Kwieciński, M. (red.) (2003). Monitorowanie otoczenia: przepływ i bezpieczeń-stwo informacji. Kraków: Zakamycze.
8.www.uke.gov.pl (1.12.2015).