Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2016.79-67
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / 1/2016 (79)
Model przychodowy w kształtowaniu modelu biznesu

Autorzy: Marcin Wierzbiński
Słowa kluczowe: model biznesowy model przychody kształtowanie cen sprzedaży
Data publikacji całości:2016
Liczba stron:18 (851-868)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

W artykule podjęto istotny problem dotyczący kształtowania przychodów ze sprzedaży w ramach nowo projektowanego modelu biznesowego. W pierwszej kolejności zdefiniowano model biznesowy, a następnie zaprezentowano proces kształtowania przychodów i cen sprzedaży w projektowaniu modelu biznesowego. W artykule przedstawiono w szczegółowy sposób listę potencjalnych sposobów kształtowania przychodów, które zostały zastosowane przez wiele przedsiębiorstw. Następnie zaprezentowano podejście do wyznaczania cen sprzedaży w modelach biznesowych tworzących unikatową wartość dla klientów lub w modelach biznesowych dostarczających klientom wartość po niskich kosztach krańcowych. Na końcu odniesiono się do roli kosztów w kształtowaniu cen sprzedaży.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Afuah A. (2004), Business Models. A Strategic Management Approach. McGraw-Hill-Irwin, New York.
2.Chesbrough H., Rosenbloom R.S. (2002), The role of the business model in capturing value from innovation: evidence
3.from Xerox corporation’s technology spin-off companies, „Industrial and Corporate Change” vol. 11, no. 3.
4.Dubosson-Torbay M., Osterwalder A., Pigneur Y. (2001), eBusiness Model Design, Classification and Measurements,
5.„Thunderbird International Business Review” vol. 18, April.
6.Isaac R.M., Lightle J.P., Norton D.A. (2015), The pay-what-you-want business model: Warm glow revenues and
7.endogenous price discrimination, „Journal of Behavioral and Experimental Economics” no. 57.
8.Jelassi T, Enders A. (2005), Strategies for e-Business. Creating Value through Electronic and Mobile Commerce.
9.Concepts and Cases, Pearson Education Limited, London.
10.Magretta J. (2002), Why Business Models Matter, „Harvard Business Review”, May.
11.Phillips R.L. (2005), Pricing and Revenue Optimization, Stanford University Press, Stanford.
12.Timmers P. (1999), Business Models for Electronic Commerce, John Wiley & Sons, Chichesters.
13.Rifkin J. (2014), The Zero Marginal Cost Society, Palgrave MacMillan, New York.
14.Samuelson P.A., Nordhaus W.D. (2012), Ekonomia, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.
15.Sztucki T. (2000), Marketing przedsiębiorcy i menedżera. Rynek – Marketing – Nabywca. Strategie Marketingowe,
16.Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.