Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2016.79-73
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / 1/2016 (79)
Analiza procesowa i analiza wartości procesów jako narzędzia projektowania łańcucha wartości obszaru produkcji w przedsiębiorstwie

Autorzy: Zbigniew Leszczyński
Słowa kluczowe: analiza procesowa analiza wartości procesów łańcuch wartości procesowe zarządzanie kosztami
Data publikacji całości:2016
Liczba stron:12 (937-948)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Celem artykułu jest próba zaprezentowania w aspekcie teoretycznym i empirycznym podstawowych narzędzi budowy łańcucha wartości w obszarze produkcyjnym: analizy procesowej i analizy wartości procesów. Metodologia badawcza przyjęta w niniejszym artykule to analiza literatury w zakresie rachunkowości zarządczej, zarządzania, oraz analiza danych empirycznych pozyskanych z projektów prowadzonych przez autora. Teza artykułu: procesowe zarządzanie kosztami produkcji w przedsiębiorstwie uwarunkowane jest funkcjonowaniem łańcucha wartości w obszarze produkcji. Wynikiem przeprowadzonych analiz jest model łańcucha wartości w obszarze produkcyjnym zaprojektowany z wykorzystaniem analizy procesowej i analizy wartości procesów. Innowacyjnością artykułu jest próba integracji analizy procesowej i analizy wartości procesów w narzędzie projektowe łańcucha wartości oraz modelowanie łańcucha wartości w obszarze produkcji.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Beischel M.E. (1990), Improving Production with Process Value Analysis, „Journal of Accountancy”, wrzesień.
2.Czakon W. (2005), Łańcuch wartości w teorii zarządzania przedsiębiorstwem, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej
3.w Katowicach, Katowice.
4.Clark M. (1993), Creating customer value: Information – chain-based management, „Information Strategy: The Executive’s
5.Journal” vol. 10.
6.Gunsekaran A., Marri H.B., Grieve R.J. (1999), Activity Based Costing in Small and Medium Enterprises, „Computers
7.and Industrial Engineering” no. 37.
8.Hammer M., Champy J. (1996), Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
9.Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa.
10.Miller J.A., Pniewski K., Polakowski M. (2000), Zarządzanie kosztami działań, WIG-Press, Warszawa.
11.Manganelii R.L., Klein M.M. (1998), Reengineering. Metoda usprawniania organizacji, PWE, Warszawa.
12.Ostrenga M.R., Ozan R.T., McIlhattan R.D., Harwood M.D. (1992), The Ernst & Young Guide To Total Cost Management,
13.John Wiley& Sons, New York.
14.O’Sullivan L.(1993), Harnessing the power of your value chain, „Long Range Planning” vol. 26.
15.Porter M.E. (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New
16.York.
17.Stoner J.A.F., Frejman R.E., Gilbert D.R. (2001), Kierowanie, PWE, Warszawa.
18.Zakarian A., Kusiak A. (2001), Process analysis and reengineering, „Computers & Industrial Engineering” vol. 41,
19.iss. 41.