Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.44-12
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 3 (44) 2016
Zmiany zachowań turystycznych Polaków w zakresie wyjazdów krajowych i zagranicznych – wybrane aspekty
(Changes in Tourist Behavior of Polish Consumers in Terms of Domestic and International Trips – Selected Issues)

Authors: Agata Niemczyk
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania
Keywords: tourist trips control group experimental group determinants of behavior tourist behavior
Data publikacji całości:2016
Page range:12 (135-146)
Klasyfikacja JEL: D11 D12 E21
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The purpose of the paper is to present certain areas of tourist behavior of Polish consumers in terms of their domestic and international trips and also to recognize the changes which emerged in this respect in the years 2006, 2009 and 2015. It was tested if the behavior of tourists who declared participation in domestic trips (S1, so-called experimental group) differed from those who declared participation in international trips (S2, control group). Moreover, the impact of socio-economic features of Poles on their tourist behavior during both domestic and international trips within the three studied years was recognized. The research allowed noticing significant differences in certain areas of the abovementioned respondent groups.
Download file

Article file

Bibliography

1.Berbeka, J. (red.). (2016). Zmiany zachowań turystycznych Polaków i ich uwarunkowań w latach 2006‒2015. Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
2.Bodewes, Th. (1979). Od turystyki socjalnej do społecznych aspektów turystyki. W: B. Libicki (red.), Społeczne aspekty turystyki: cele i realizacja (s. 25). Warszawa: Instytut Turystyki.
3.Middleton, V.T.C. (1996). Marketing w turystyce. Warszawa: Polska Agencja Promocji Turystyki.
4.Niemczyk, A., Seweryn, R. (2011). Przyjazdy turystów amerykańskich do Krakowa w obliczu kryzysu. W: A. Gotowt-Jeziorska, K. Łopaciński (red.), Turystyka w Polsce w okresie kryzysu (s. 143‒158). Warszawa: Polskie Stowarzyszenie Turystyki.
5.Niemczyk, A., Seweryn, R. (2012). Kryzys XXI wieku a zmiany w popycie na usługi turystyczne (na przykładzie Krakowa). Zeszyty Naukowe, 35, Kolegium Gospodarki Światowej, 92‒105.
6.Obermair, K. (1998). Future trends in tourism – executive summary. Stockholm: Presentation Handout by Karl Obermair, AIT.
7.Rachunki narodowe i PKB (15.05.2016). http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/National_accounts_and_GDP/pl.