1. | Czerepaniak-Walczak, M. (2006). Pedagogika emancypacyjna. Kształtowanie świadomości krytycznej człowieka. |
2. | Gdańsk: GWP. |
3. | Ferrante, E. (2017). Historia nowego nazwiska. Katowice: Wydawnictwo Sonia Draga. |
4. | Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum. |
5. | Freire, P. (1993). Education for critical consciousness. New York: Seabury Press. |
6. | Furedi, F. (2017). What’s Happened to the University. A Sociological Exploration of its Infantilisation. New |
7. | York: Routledge. |
8. | Harari, Y.N. (2018). Homo Deus. Krótka historia jutra. Kraków: Wydawnictwo Literackie. |
9. | Shor, I. (1992). Empowering Education. Critical Teaching for Social Change. Chicago–London: The University |
10. | of Chicago Press. |
11. | Smużewska, M. (2015). Studencki ruch naukowy w polskich uniwersytetach z perspektywy zmian |
12. | zachodzących we współczesnym szkolnictwie wyższym. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 1 (45), 215–233. |
13. | Stiegler, B. (2017). Wstrząsy. Głupota i wiedza w XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
14. | Ustawa (2018). Ustawa z 20.07.2018 – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Dz.U. 2018, poz. 1668. |
15. | Walicki, A. (1983). Zniewolony umysł po latach. Warszawa: Czytelnik. |