1. | Czerepaniak-Walczak M., Aksjologiczne aspekty procesu bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenia pedagogów, w: Aksjologia w kształceniu pedagogów, red. J. Kostkiewicz, Impuls, Kraków 2008, s. 33. |
2. | Kołakowski L., Po co uniwersytet?, w: Czy Pan Bóg jest szczęśliwy i inne pytania, Znak, Kraków 2009, s. 266–267. |
3. | Lewowicki T., Cieszyńskie wydanie „Ruchu Pedagogicznego”, „Ruch Pedagogiczny” 1992, nr 3-4, s. 3. |
4. | Marody M., O społecznym zakorzenieniu kultury uniwersytetu, „Nauka” 2014, nr 2, s. 31–32. |
5. | Olbrycht K., Filia Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie na początku trzeciego dziesięciolecia istnienia, „Zaranie Śląskie” 1992, nr 1-2, s. 125–133. |
6. | Potulicka E., Neoliberalne reformy edukacji w Stanach Zjednoczonych. Od Ronalda Reagana do Baracka Obamy, Impuls, Kraków 2014, s. 391. |
7. | Rosner E., Państwowa Wyższa Szkoła Gospodarstwa Wiejskiego w Cieszynie w latach 1922–1950, „Zaranie Śląskie”, 1992, nr 1-2, s. 52–72. |
8. | Stróżewski W., O idei uniwersytetu, w: idem, W kręgu wartości, Znak, Kraków 1992. |
9. | Szadkowski K., Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym, PWN, Warsza¬wa 2015. |
10. | Szczepański J., 25-lecie Filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, Kilka refleksji, w: W zwierciadle ćwierćwiecza. Uniwersytet Śląski w Katowicach Filia w Cieszynie 1971–1995, Cieszyn 1995, s. 167–171, za: M. Rembierz, Od marzenia o „wolnej szkole” do współczesnych jego realizacji. Idea i cele Letniej Szkoły Nauk Filozoficznych i Społecznych im. Prof. Jana Szczepańskiego, w: Profesorowi w hołdzie. Publikacja poświęcona setnej rocznicy urodzin profesora Jana Szczepańskiego, red. D. Kadłubiec, Akant, Cieszyn 2014. |
11. | Wittrock B., Nowoczesny uniwersytet w perspektywie historycznej – rozważania o trzech transformacjach (tekst wykładu w ramach Kongresu Kultury Akademickiej Kraków 2014), „Nauka” 2014, nr 2, s. 16. |
12. | Woleński J., Uczelnie prowincjonalne, „PAUza Akademicka” 2012, nr 179, s. 2, |