1. | Burowska, Z., Głowacka, E. (2006). Psychodydaktyka muzyczna. Kraków: Wydawnictwo Akademii Muzycznej w Krakowie. |
2. | Hanslik, J. (1977). Instrumentarium szkolne – materiały pomocnicze do przedmiotu instrumenty szkolne. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. |
3. | Klimas-Kuchtowa, E. (2000). Znaczenie wczesnego rozwoju muzycznego dla przyszłej muzykalności. W: Człowiek – muzyka – psychologia (s. 41–51). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Muzycznej w Warszawie. |
4. | Ławrowska, R. (2003). Uczeń i nauczyciel w edukacji muzycznej. Kraków” Wydawnictwo Akademii Pedagogicznej. |
5. | Ławrowska, R., Nowak, Z. (2014). Muzyczne animacje, aktywne słuchanie, przeżywanie, rozumienie |
6. | muzyki przez dzieci. Warszawa: Wydawnictwo Dux. |
7. | Manturzewska, M., Kotarska, H. (1990). Wybrane zagadnienia z psychologii muzyki. Warszawa: |
8. | Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. |
9. | Przychodzińska, M. (1969). Muzyka i wychowanie. Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia. |
10. | Przychodzińska, M. (1974). Dziecko i muzyka. Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia. |
11. | Sacher, W.A. (2012). Pedagogika muzyki. Teoretyczne podstawy powszechnego kształcenia muzycznego. Kraków: Wydawnictwo Impuls. |
12. | Waligóra, M. (2015). Poznanie wielozmysłowe w muzycznej edukacji dzieci w przedszkolu. |
13. | W: B. Kurowska, K. Łapot-Dzierwa (red.), Kultura – sztuka – edukacja (s. 124–135). Kraków: Wydawnictwo Akademii Pedagogicznej. |