1. | Arthur, M.B., Hall, D.T., Lawrence, B.S. (1989). Generating new direction in career theory: the case for transdisciplinary approach. W: M.B. Arthur, D.T. Hall, B.S. Lawrence, Handbook of Career eory (s. 7–25). New York: Cambridge University Press. |
2. | Bańka, A. (2007). Psychologiczne doradztwo karier. Poznań: Print-B. |
3. | Craig, R., Amernic, J., Tourish, D. (2014). Perverse Audit Culture and Accountability of the Mo- |
4. | dern Public University. Financial Accountability & Management, 1, 1–24. |
5. | Cybal-Michalska, A. (2014). Młodzież akademicka a kariera zawodowa. Kraków: Impuls. Czerepaniak-Walczak, M. (2015). Po pierwsze rentowność? Odzyskiwanie edukacji uniwersy- |
6. | teckiej. Więź, 1, 16–24. |
7. | Derrida, J. (2002). Without Alibi. Stanford: Stanford University Press. |
8. | Furedi, F. (2008). Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści?, tłum. K. Makaruk. Warszawa: Pań- |
9. | stwowy Instytut Wydawniczy. |
10. | Gold, M., Fraser, J. (2004). Managing self-management: successful transition to portfolio care- |
11. | ers. Work, Employment and Society, 16 (4), 579–597. |
12. | Hall, D.T., Mirvis, P.H. (1995). e new career contract: developing the whole person at midlife |
13. | and beyond. Journal of Vocational Behavior, 3, 269–289. |
14. | Ingarden, R. (1998). Książeczka o człowieku. Kraków: Wydawnictwo Literackie. |
15. | Kuźnik, M. (2003). Tworzenie zorientowanych na przyszłość programów działań jako szansa |
16. | przezwyciężenia kryzysu normatywnego wczesnej dorosłości. W: R. Derbis (red.), Niepokoje i nadzieje współczesnego człowieka w sytuacji przełomu (s. 427–450). Częstochowa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie. |
17. | Kwiek, M. (2008). Fenomen publicznych uniwersytetów przedsiębiorczych. W: A. Grzegorczyk, J. Sójka (red.), Fenomen uniwersytetu (s. 181–204). Poznań: Wydawnictwo UAM. |
18. | Marody, M. (2014). O społecznym zakorzenieniu kultury uniwersytetu. Nauka, 2, 27–32. Murawska, A. (2010). Prawda w uniwersytecie. Między koniecznością a niemożnością. W: A. Murawska, I. Kość (red.), Edukacja akademicka wobec prawdy (s. 75–84). Szczecin: Wy- |
19. | dawnictwo volumina.pl. |
20. | Pieniądz, A. (2015). Dylematy humanistów: czy nowy model kariery naukowej? W: P. Sztompka, |
21. | K. Matuszek (red.), Idea uniwersytetu. Reaktywacja (s. 205–210). Kraków: Wydawnictwo Uni- |
22. | wersytetu Jagiellońskiego. |
23. | Power, M. (1994). e Audit Explosion. London: Demos. |
24. | Scheler, M. (1987). Pisma z antropologii lozo cznej i teorii wiedzy, tłum. A. Węgrzecki, S. Czernik. |
25. | Warszawa: PWN. |
26. | Stróżewski, W. (1994). Istnienie i sens. Kraków: Wydawnictwo Znak. |
27. | Super, D. (1976). Career Education and the Meaning of Work. Washington: Department of Health |
28. | Education and Welfare. |
29. | Sztompka, P. (2017). Autonomia – fundament kultury akademickiej. Nauka, 3, 7–13. Tischner, J. (1994). Myślenie według wartości. Kraków: Znak. |