1. | Andrukowicz, W. (2016). Szkoły wyższe wobec mitu indywidualizacji. Pedagogika Szkoły Wyższej, |
2. | 2, 37–57. |
3. | Braudel, F. (2013). Dynamika kapitalizmu. Warszawa: Aletheia. |
4. | Callinicos, A. (2006). Universities in a Neoliberal World. London: Bookmarks Publication. |
5. | Cantwell, B., Kauppinen, I. (red.), (2014). Academic Capitalism in the Age of Globalization. Baltimore: |
6. | The Johns Hopkins University Press. |
7. | Chutorański, M. (2015). Uniwersytet to bardzo wiele różnych rzeczy…, Pedagogika Szkoły Wyższej, |
8. | 1, 47–58. |
9. | Chutorański, M., Makowska, A. (2016). Pedagogika rzeczy (nie tylko) konsumowanych. Parezja, |
10. | 1, 66–78. |
11. | Clark, B.R. (1993). The problem of complexity in modern higher education. W: S. Rothblatt, |
12. | B. Wittrock (red.), The European and American university since 1800. Historical and sociological |
13. | essays (s. 263–279). Cambridge: Cambridge University Press. |
14. | Derrida, J. (2015). Uniwersytet bezwarunkowy. Kraków: Wydawnictwo Libron; Wydawnictwo |
15. | Eperons-Ostrogi. |
16. | Drabek, A., Rozkosz, E.A., Hołowiecki, M., Kulczycki, E. (2015). Polski Współczynnik Wpływu |
17. | a kultury cytowań w humanistyce. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2, 121–138. DOI: 10.14746/ |
18. | nsw.2015.2.4. |
19. | Foucault, M. (2009). Nadzorować i karać. Narodziny więzienia. Warszawa: Aletheia. |
20. | Gornitzka, A., Maassen, P. (2007). An Instrument for National Political Agendas. The Hierarchical |
21. | Vision. W: P. Maassen, J.P. Olsen (red.), University Dynamics and European Integration |
22. | (s. 81–98). Dordrecht: Springer. |
23. | Hardt, M., Negri, A. (2012). Rzecz-pospolita. Poza własność prywatną i dobro publiczne. Kraków: |
24. | Korporacja Ha!art. |
25. | Harvey, D. (2008). Neoliberalizm. Historia katastrofy. Warszawa: Książka i Prasa. |
26. | King, R. (2009). Governing Universities Globally. Organizations, Regulation and Rankings. Cheltenham: |
27. | Edward Elgar. |
28. | Komljenović, J., Robertson, S.L. (2015). Dynamika „tworzenia rynków” w szkolnictwie wyższym. |
29. | Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2, 17–40. |
30. | Kwieciński, Z. (2016). Społeczeństwo wychowujące w zagrożeniu? Kryzys jako źródło nadziei. |
31. | Zaproszenie do dyskusji. Pedagogika Szkoły Wyższej, 2, 7–8. |
32. | Kwiek, M. (2010). Transformacje uniwersytetu. Zmiany instytucjonalne i ewolucje polityki edukacyjnej |
33. | w Europie. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. |
34. | Kwiek, M. (2015a). Międzypokoleniowa ruchliwość społeczna. Szkolnictwo wyższe a drabina |
35. | edukacyjna i zawodowa w Polsce. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2, 183–213. |
36. | Kwiek, M. (2015b). Podzielony uniwersytet. Od deinstytucjonalizacji do reinstytucjonalizacji |
37. | misji badawczej polskich uczelni. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2, 41–74. |
38. | Locke, W. (2013). The Intensification of Rankings Logic in an Increasingly Marketised Higher |
39. | Education Environment. European Journal of Education, 49 (1), 77–90. |
40. | Marginson, S., van der Wende, M. (2009). The New Global Landscape of Nations and Institutions. |
41. | W: OECD. Higher Education to 2030, Volume 2: Globalisation (s. 17–62). Paris: OECD. |
42. | Melosik, Z. (2009). Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy. Kraków: Oficyna |
43. | Wydawnicza Impuls. |
44. | Merton, R.K. (1968). The Matthew Effect in Science. Science, 159 (3810), 56–63. |
45. | Nowotniak, J. (2002). Ukryty program szkolnej rzeczywistości. Szczecin: Agencja Wydawnicza |
46. | „Kwadra”. |
47. | Pokémon Go Polska. Pobrane z: http://pokemon-go.pl/ (20.07.2016). |
48. | Riemann, F. (2005). Oblicza lęku. Studium z psychologii lęku. Kraków: Wydawnictwo WAM. |
49. | Rogalska, E. (2016). Maszyna potestatem. Ekspansja urządzeń w życiu człowieka. Refleksja pedagogiczna. |
50. | Edukacja i Dialog, 3/4, 60–62. |
51. | Stankiewicz, Ł. (2015). Społeczna wiedza i legitymizacja a przemiany polskiego uniwersytetu. |
52. | Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2, 139–159. |
53. | Szadkowski, K. (2015a). Podstawowe sprzeczności podporządkowanego kapitałowi szkolnictwa |
54. | wyższego. W stronę systematyzacji. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2, 161–181. |
55. | Szadkowski, K. (2015b). Teza o hybrydyzacji tego, co publiczne i tego, co prywatne w szkolnictwie |
56. | wyższym oraz jej konsekwencje. Próba krytyki. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2, 75–120. |
57. | Szkudlarek, T. (2010). Społeczeństwo wiedzy i jego robotnicy. W: A. Gruszczyński, B. Świątkowska, |
58. | J. Turek, S. Żydek (red.), Czytanki dla robotników sztuki. Przemysły kreatywne, fabryki |
59. | wiedzy: analiza i opór (s. 19–24). Wolny Uniwersytet Warszawy. Pobrane z: http://www.wuw- |
60. | -warsaw.pl/download/raport2010_03.pdf (22.07.2016). |