Authors: |
Magdalena
Kaup
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Wojciech Ignalewski Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny |
Keywords: | inland ship alternative fuels LNG bunkering stations electromobility |
Whole issue publication date: | 2018 |
Page range: | 10 (25-34) |
Klasyfikacja JEL: | L98 R42 |
1. | Dyrektywa (2014). Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Dz. Urz. UE, L 307/1. |
2. | Dyrektywa (2015). Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/802 z dnia 11 maja 2016 r. odnosząca się do redukcji zawartości siarki w niektórych paliwach ciekłych. Dz. Urz. UE L 132/58. |
3. | Krajowe ramy polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (2017). Warszawa: Ministerstwo Energii. |
4. | Łosiewicz, Z., Kaup, M., Mironiuk, W. (2018). Problematyka wyboru napędu śródlądowych jednostek pływających w aspekcie efektywności, bezpieczeństwa i ekologii. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport, 121, 223-232. |
5. | Polski Rejestr Statków (2017). Bunkering Guidelines for LNG as Marine Fuel. Publication No. 116/P. Gdańsk. |
6. | Portal Morski (2018). Pobrano z: https://www.portalmorski.pl/zegluga/25249-lng-w-zegludze-srodladowej (18.09.2018). |
7. | Ship Technology (2018). Pobrano z: https://www.ship-technology.com/projects/mts-argonon-chemical-tanker/ (18.09.2018). |
8. | Ustawa (2018). Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Dz.U. 2018, poz. 317. |
9. | Zasilanie elektryczne z lądu statków w porcie (2014). Seminarium. Gdansk: INFOTECH. |