Authors: |
Marta
Jońca
Centrum Edukacji Nieformalnej i Outdooru Wioletta Łubkowska Szczecin University Małgorzata Paczyńska-Jędrycka Szczecin University |
Keywords: | social competences social capital animation games and activities non-formal education physical culture recreation |
Whole issue publication date: | 2015 |
Page range: | 9 (67-75) |
1. | Bond, N. (2012). Key Success Factors for Effective Team-Building Activities. AMWA Journal. 3(27): 129-131. |
2. | Budzyńska, K. & Ali Aziz Dawood Al Sudani (2013). Inteligencja emocjonalna – kobiet i mężczyzn w pierwszej lidze koszykówki. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. 7: 28-31. |
3. | Czapiński, J. (2013). Kapitał społeczny. In: Czapiński, J. & Panek, T. ed. (2013), Diagnoza Społeczna 2013. Warunki i Jakość Życia Polaków – Raport, [Special issue]. Contemporary Economics: 285-298. Available at: www.diagnoza.com/ (accessed on 4.03.2015) |
4. | Denek, K. (2008). Edukacja jutra. Homines Hominibus. 1(4). Available at: www.homines.wspia.pl/pdf/2008/Homines2008_01_Denek.pdf (accessed on 2.02.2014). |
5. | Dennick, R. & Spencer, J. (2011). Teaching and learning in small groups. In: Dornan, T. Mann, K. Scherpbier A. & Spencer J. (2011). Medical Education. Theory and Practice. Integrates practice, theory, innovation and research. Churchill Livingstone Elsevie |
6. | Goleman, D. (1995). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina of Poznań. |
7. | Jurevičienė, M. Kaffemanienė, I. & Ruškus J. (2012). Concept and structural components of social skills. Education. UGDYMAS, KŪNO KULTŪRA, SPORTAS. 3(86): 42–52, SOCIALINIAI MOKSLAI. |
8. | Kaczanowska, J. (2005). Doświadczać uczenia. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Avaliable at: www.mlodziez.org.pl/sites/mlodziez.org.pl/files/publication/205/doswiadczac_ uczenia_ materialy_pokonferencyjne_pdf_90786.pdf (accessed on 12.03.2015). |
9. | Kozdroń, A. (2014). Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowanków, pedagogów, animatorów kultury i rodziców. Warszawa: DIFIN SA. |
10. | Kształtowanie się kompetencji społecznych w procesie edukacji pozaformalnej w ramach trzeciego sektora oraz pozasektorowych inicjatyw edukacyjno-społecznych w Polsce (2011). Projekt systemowy „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażan |
11. | Łubkowska, W. (2014). Pedagogika obozów letnich w programach kształcenia studentów kierunku wychowanie fizyczne oraz turystyka i rekreacja – realizowanych na Wydziale Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego. Aktywność Ruchowa Lud |
12. | Margulis, L (2005). Gry w wirtualnym środowisku nauczania. E-mentor. 1(8): 83-87. Avaliable at http://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor8.pdf#page=83 [accessed on 13.03.2015]. |
13. | Matczak, A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. |
14. | Michl, W. (2011). Pedagogika przeżyć. Kraków: Wydawnictwo WAM. |
15. | Osiński, W. (2011). Teoria wychowania fizycznego. Poznań: AWF. |
16. | Paczyńska-Jędrycka, M. Frąckowiak, P. & Łubkowska, W. (2014). Leisure Time animation in the context of rehabilitation of juveniles in youth detention centres/correctional facilities. Centr Eur J Sport Sci Med.8 (4): 115–122. |
17. | Paczyńska-Jędrycka, M. & Łubkowska, W. (2014). Edukacja zdrowotna przez gry i zabawy ruchowe z uwzględnieniem zabaw animacyjnych w opinii studentek pedagogiki elementarnej (na przykładzie województwa wielkopolskiego). Pielęgniarstwo Polskie. 3(53): 215-22 |
18. | Panasiuk A. (2014). Selected Issues of Management of Regional Tourist Product. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Scientific Journal. Service Management. 12: 47-58. |
19. | Pivec, M. & Dziubenko, O. (2004). Game-Based Learning in Universities and Lifelong Learning: “UniGame: Social Skills and Knowledge Training” Game Concept. Journal of Universal Computer Science. 1(10): 14-26. Available at http://jucs.org/jucs_10_1/game_bas |
20. | Training Guide and Training Techniques, (2004). UNESCO Asia and Pacific Regional Bureau for Education, Bangkok. Available at |
21. | http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001356/135603e.pdf (accessed on 4.02.2015). |
22. | Umaday, A. (2013). The Magic of “Ice breakers”. Modern Athlete & Coach. 1(51): 7-10. |
23. | Woynarowska, B. (2013). Edukacja zdrowotna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |