Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2017.1.37-13
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (37) 2017
Postrzeganie przez turystów zagranicznych atrakcyjności turystycznej Polski. Case study Warmia i Mazury
(Perception of Warmia i Mazury Tourist Attractiveness by Foreign Tourists)

Authors: Iwona Batyk
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Keywords: foreign tourists tourist attractiveness Poland Warmia and Mazury
Data publikacji całości:2017
Page range:12 (169-180)
Klasyfikacja JEL: O18 Z13 Z32
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Poland is a country with spectacular tourist attractiveness, which determined values of the natural environment and sightseeing and conditions for the implementation of various forms of tourism. The study contains statistical data on the participation of foreign tourists in tourism in Poland, the opinions of foreign tourists about our country and their satisfaction with leisure. The article contains the results of studies aimed at determining the degree of impact of selected elements on tourist attractiveness of the Warmia and Mazury. The degree of the impact of selected elements of infrastructure and services supporting tourism in the tourist attractiveness of the Warmia and Mazury were determined.
Download file

Article file

Bibliography

1.Badanie konsumentów usług turystycznych, mające na celu ocenę poziomu satysfakcji. turystów krajowych i zagranicznych z usług turystycznych, z których korzystali podczas pobytu w Polsce w 2014 roku (2014). Warszawa: POT. Pobrane z: https://www.pot.gov.pl/do-pobrania/l/materialy-do-pobrania/badania-i-analizy (15.03.2017).
2.Charakterystyka przyjazdów cudzoziemców do Polski w 2015 r. (2016). Warszawa: Ministerstwo Sportu i Turystyki.
3.Franaszek, M. (2014). Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo. Kraków: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.
4.Gaworecki, W.W. (2000). Turystyka. Warszawa: PWE.
5.Gołembski, G. (2009). Kompendium wiedzy o turystyce. Warszawa: PWN.
6.Kowalczyk, A. (2001). Geografia turyzmu. Warszawa: PWN.
7.Kruczek, Z. (2011). Atrakcje turystyczne. Fenomen, typologia, metody badań. Kraków: Proksenia.
8.Meyer, B. (2012). Znaczenie obszarów chronionych dla atrakcyjności turystycznej województwa zachodniopomorskiego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 664, Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2 (18), 179–191.
9.Opinie o Polsce – obcokrajowcy (2015). Warszawa: POT.
10.Strategia rozwoju turystyki województwa warmińsko-mazurskiego (2010). Olsztyn: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
11.Turystyka w województwie warmińsko-mazurskim w 2014 r. (2015). Olsztyn: Urząd Statystyczny w Olsztynie.
12.Turystyka w województwie warmińsko-mazurskim w 2015 r. (2016). Olsztyn: Urząd Statystyczny w Olsztynie.
13.Warszyńska, J., Jackowski, A. (1978). Podstawy geografii turyzmu. Warszawa: PWN.
14.Żakowska, B. (2015). Informacja o ruchu turystycznym w województwie warmińsko-mazurskim w 2014 r. Olsztyn: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.