Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2017.126/1-04
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 126 (1) 2017
Cechy e-commerce i ich wpływ na pozycję rynkową e-kupującego
(E-commerce features and their impact one-buyers market position)

Authors: Maciej Czaplewski
Uniwersytet Szczeciński WydziałZarządzania i Ekonomiki Usług
Keywords: e-business e-commerce buyers' market position
Data publikacji całości:2017
Page range:8 (37-44)
Klasyfikacja JEL: L81 L86
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Rational use of characteristic for e-commerce new possibilities of obtaining relevant information about e-retailers can improve critical business information resources owned by e-customers. This fact is getting increasingly important as the use of e-commerce is on a steady rise in every comer of the globe. It seems that, due to the Internet and the information resources available on the network, customers have the opportunity to deepen their knowledge one-retailers and their offer. This, in consequence, leads to a more rational purchase decisions made by online customers.
Download file

Article file

Bibliography

1.Afuah, A, Tucci, Ch.L. (2003). Biznes internetowy, strategie i modele. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
2.Budziewicz-Guźlecka, A (2012). Management of Changes in Enterprises as a Form of Adapta¬tion to E-Economy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Scientific Journal. Se¬rvice Management, 8.
3.Drab-Kurowska, A (2012). E-commerce in modern economy. 12th International Scientific Con¬ference Globalization and its Socio-economic Consequences. Żylina: Uniwersytet w Żyli¬nie.
4.Drobiazgiewicz, J. (2016). Elektroniczny punkt kontaktowy dla biznesu - istota i funkcje. Eko-nomiczne Problemy Usług, 123.
5.Dziembek, D. (2014). Systemy informatyczne w modelu SAAS wspierające proces powstawania organizacji wirtualnej. Ekonomiczne Problemy Usług, 12211, 291-299.
6.Fritsch, M., Ewers, H-J., Wein, T. (2003). Marktversagen und Wirtschaftspolitik. Muenchen:
7.VahlenFranz GmbH.
8.Gersch, M. (2000). £-Commerce: Einsatzmoglichkeiten und Nutzungspotenziale. Arbeitsbericht CCEC 1 Nr. 82 des IUU, Institut fur Untemehmungsfuhrung und Untemehmensfor¬schung, Marz 2000.
9.Kotylak, S., Michałowska, M., Danielak, W. (2015). Forming relationships on the e-commerce market as a basis to build loyalty and create value for the customer. Empirical findings. Management, 19 (1).
10.Kubiak, B.F. (2003). Strategia informatyzacji współczesnej organizacji. Gdańsk: Wydawnictwo Akwila.
11.Kuczera, K. (2013). Metodyka badania modeli biznesowych podmiotów gospodarczych. Man-agement and Business Administration. Central Europe, 1 (21).
12.Merz, M. (2002). Electronic Commerce. Heidelberg: Dpunkt.verlag GmbH. Peters, R. (2010). Internet-Okonomie, Berlin, Heidelberg: Springer Verlag.