Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.131/1-09
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 131 (1) 2018
Gospodarowanie częstotliwościami jako ważny obszar regulacji unijnego rynku telekomunikacyjnego
(MANAGING FREQUENCIES AS AN IMPORTANT AREA FOR REGULATION OF THE EU TELECOMMUNICATIONS MARKET)

Authors: Maciej Czaplewski
Uniwersytet Szczeciński Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Keywords: frequency management European Union telecommunications market
Data publikacji całości:2018-05-24
Page range:7 (91-97)
Klasyfikacja JEL: L51 L96
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article deals with the regulation of frequency management in the EU telecommunication market area. First, it points on the place of the issue of distribution and frequency allocation in the EU policy on the telecommunications market. Then it describes the basic rules for managing frequency resources in the EU and finally it discusses the state of advancement in the area of developing com-mon EU rules on the allocation of frequencies.
Download file

Article file

Bibliography

1.Budziewicz-Guźlecka, A. (2008). Rozwój usług e-government w Polsce. W: J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka (red.), Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym. Katowice: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
2.Budziewicz-Guźlecka, A. (2009). Nowy produkt telekomunikacyjny w aspekcie konwergencji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 35 (cz. 2), 519–530.
3.Czyżycki, R., Klóska, R. (2009). Stan obecny i perspektywy rozwoju liczby abonentów telefonii komórkowej w Polsce w ujęciu statystycznym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczeciń-skiego, 544. Ekonomiczne Problemy Usług, 35, 541–548.
4.Drab-Kurowska, A. (2012). Social media marketingu w marketingu XXI wieku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 26, 175–186.
5.Drab-Kurowska, A. (2013). The role of social media in economy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 105, 297–304.
6.Drobiazgiewicz, J. (2017). Wsparcie teleinformatyczne systemu informacji logistycznej. Ekono-miczne Problemy Usług, 1 (126), 89–97.
7.EU-Kommission. Reformpaket für den TK-Binnenmarkt. Pobrano z: http://www.cr-online.de/33680.htm (16.08.2016).
8.Kroes, N. (2013). Christmas Present. Neelie Kroes Blog. 14 Januar 2013. Pobrano z: http://blogs.ec.europa.eu/neelie-kroes/christmas-present (21.12.2017).
9.Kuczera, K. (2012). Agenda cyfrowa jako strategia wzrostu konkurencyjności Europy. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 28, 145–158.
10.Popiołek, M. (2016). Nierówności cyfrowe i podziały cyfrowe drugiego rzędu jako wyzwanie dla gospodarki opartej na wiedzy. Ekonomiczne Problemy Usług, 122, 113–122.
11.Serentschy, G. (2015). Wir stehen vor der groessten Herausforderung. 7. Januar 201501 blog-Georg Serentschy, MVNO, OTT, Regulierung, Telekommunikation, Peter Sempelmann. Pobrano z: http://www.sempelmann.at/tag/telekommunikation (20.11.2016).
12.UKE 2017. Pobrano z: https://archiwum.uke.gov.pl/ogloszenie-wynikow-aukcji-16938 (21.12.2017).
13.Telekommunikation 2011. Investitionsanreize staerken, Wettbewerb sichern. Monopolkommission 2011, Tz. 22.