Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2016.5.83/2-09
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / 5/2016
Elektroniczne narzędzia komunikacji marketingowej w biznesie mikroprzedsiębiorstw
(Electronic Marketing Communication Tools in the Business of Micro-enterprises)

Authors: Józef Frąś

Sebastian Scholz

Ilona Olsztyńska
Keywords: Internet micro companies website innovation
Data publikacji całości:2016
Page range:7 (101-107)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Purpose – The object of research was checking the exploitation of Internet communication innovation (ex. e-mail, WWW website) by small and micro enterprises. Design/Methodology/approach – In the research participated over 600 small and micro companies (according to Central Statistical Office of Poland (GUS) terminology), filling out questionnaire with closed-end questions. Findings – 21% of interviewees do not have WWW website, 2% of interviewees do not use e-mail account, 23% of interviewees is using private, free e-mail address. Originality/value – This type of research is made only in terms of statistic by GUS and companies providing hosting services and include all entrepreneurs. Research are not made with reference to innovation.
Download file

Article file

Bibliography

1.GUS (2015). Opracowanie Sygnalne, Działalność gospodarcza przedsiębiorstw o liczbie pracujących do 9 osób w 20014 r. Warszawa.
2.Heunks, F.J. (1998). Innovation, Creativity and Success. Small Business Economics, 10.
3.Ministerstwo Gospodarki, Departament Strategii i Analiz (2015a). Trendy rozwojowe mikro, małych i średnich firm w ocenie przedsiębiorców w pierwszej połowie 2015 r., 2. Warszawa.
4.Ministerstwo Gospodarki, Departament Strategii i Analiz (2015b). Przedsiębiorczość w Polsce. Warszawa.
5.Zadura-Lichota, P. (red.). (2015). Innowacyjna przedsiębiorczość w Polsce. Odkryty i ukryty potencjał polskiej innowacyjności. Warszawa: PARP.
6.Żyła, T. (2015). Raport Mikro Małe firmy w Internecie 2015, przygotowany przez nazwa.pl.