Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/1-02
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 1
Mobilność, interaktywność i zaangażowanie użytkowników jako wyzwania współczesnej komunikacji w biznesi
(Mobility, Interactivity and User Involvement as the Challenges of Modern Communication in Business)

Authors: Ewa Badzińska
Politechnika Poznańska
Keywords: communication in business technology engagement user involvement interactivity mobility
Data publikacji całości:2015
Page range:14 (25-38)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The dynamics of the environment and the penetration and unification of both virtual and real worlds have led to significant changes in marketing, while user mobility and interactive communication have become a hallmark in the way companies communicate with the market. The cognitive aim of this paper is to present trends in marketing communications determined by the development of technologies from Web 1.0 to Web 3.0 in the context of virtual economy. Selected media personalization tools have been presented along with the tools for content co-creation and conducting interactive dialogue with customers using mobile devices. This paper is of conceptual-review character and can constitute a starting point for in-depth empirical research.
Download file

Article file

Bibliography

1.Badzińska E., Gołata K., Szczepański M., Współczesne formy komunikowania oraz kreowania wizerunku firmy i przedsiębiorcy, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań 2015.
2.Badzińska E., Kubiak K., Wirtualne narzędzia tworzenia i dyfuzji wiedzy, w: Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej, t. 1, red. J. Buko, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 762, Ekonomiczne Problemy Usług nr 104, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
3.Badzińska E., Media convergence as a hallmark of modern marketing communication, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing nr 10 (59), Wyd. SGGW, Warszawa 2013.
4.Badzińska E., Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa 2011.
5.Castells M., Społeczeństwo sieci, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
6.Copeland M.V., Malik O., How to ride the fifth wave, „Business 2.0” July 2005, Vol. 6, No. 6.
7.Jaskowska B., O kulturze konwergencji słów kilka, „Biuletyn EBIB” 2008, nr 1, www.ebib.info/2008/92/a.php?jaskowska.
8.Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
9.Kollmann T., E-Entrepreneurship, Springer-Gabler, Wiesbaden 2014.
10.Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.
11.Kotler Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
12.Miszczak S., Miszczak A., Książka konwergencyjna, „Biuletyn EBIB” 2008, nr 1, www.ebib.info/2007/92/a.php?miszczak_ miszczak.
13.Platforma projektów IT, www.itprojectplace.com.
14.Prahalad C.K., Ramaswamy V., The future of competition: co-creating unique value with customers, „Harvard Business Review Press” 2004, February 18.
15.Przewodnik po Nocy Kultury, www.sofalab.pl/pl/oferta/rozszerzona-rzeczywistosc-augmented-reality.
16.Rozszerzona rzeczywistość z blend-a-med, http://social360.pl/blend-a-med-zmieni-usmiech-warszawskich-pomnikow.
17.Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013.
18.Żur Ł., Magiczny świat augmented reality w służbie Twojej firmy, www.admonkey.pl/magiczny-swiat-augmented-reality-w-sluzbie-twojej-firmy-14432.html.