Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2543-5574    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.53-15
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 3 (53) 2018
Punkty różnicujące i punkty upodabniające w pozycjonowaniu suplementów diety

Autorzy: Tomasz Sondej ORCID
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Słowa kluczowe: pozycjonowanie punkty upodabniające punkty różnicujące suplementy diety
Data publikacji całości:2018
Liczba stron:9 (163-171)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Pozycjonowanie produktów powinno uwzględniać osiąganie założonych wcześniej punktów różnicujących i punktów upodabniających produkt oferowany na rynku do innych produktów oferowanych na danym rynku. Punkty różnicujące to przede wszystkim korzyści, które konsumenci wiążą z daną marką, oceniają pozytywnie i ze względu na nie dokonują wyboru. Punkty upodabniające prowadzą zaś do skojarzeń z cechami lub korzyściami całej konkretnej kategorii produktów oferowanych na rynku. Za cel artykułu przyjęto zaprezentowanie sposobu pozycjonowania jednej z grup produktów, tj. suplementów diety na rynku farmaceutycznym, oraz analizę przyczyn stosowania takiego sposobu pozycjonowania. Podstawowa teza postawiona w artykule odnosi się do faktu, że często podstawą pozycjonowania suplementów diety jest nie tyle osiągnięcie punktów różnicujących z lekami lub innymi suplementami diety, co posiadanie punktów upodabniających do leków. Wykorzystano metodę obserwacji i analizy źródeł wtórnych.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Keller, K.L., Tybout, A. (2002). The principle of positioning. Market Leader, 19 (winter).
2.Kotler, P., Keller, K.L. (2012). Marketing. Poznań: Rebis.
3.Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 3 stycznia 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, Dz.U. z 2017, poz. 149.
4.Prędka, E. (2015). Emisja przekazów handlowych produktów zdrowotnych i leków w programach telewizyjnych. Wyzwania. Szkolenia i doradztwo. KRRiT: Warszawa.
5.Ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne, Dz.U. z 2001, nr 126, poz. 1381 z późn. zm.