Abstrakt
Pozycjonowanie produktów powinno uwzględniać osiąganie założonych wcześniej punktów różnicujących i punktów upodabniających produkt oferowany na rynku do innych produktów oferowanych na danym rynku. Punkty różnicujące to przede wszystkim korzyści, które konsumenci wiążą z daną marką, oceniają pozytywnie i ze względu na nie dokonują wyboru. Punkty upodabniające prowadzą zaś do skojarzeń z cechami lub korzyściami całej konkretnej kategorii produktów oferowanych na rynku. Za cel artykułu przyjęto zaprezentowanie sposobu pozycjonowania jednej z grup produktów, tj. suplementów diety na rynku farmaceutycznym, oraz analizę przyczyn stosowania takiego sposobu pozycjonowania. Podstawowa teza postawiona w artykule odnosi się do faktu, że często podstawą pozycjonowania suplementów diety jest nie tyle osiągnięcie punktów różnicujących z lekami lub innymi suplementami diety, co posiadanie punktów upodabniających do leków. Wykorzystano metodę obserwacji i analizy źródeł wtórnych.